Porsche Taycan w bazowej wersji ma napęd tylko na tył i oferuje do 489 km zasięgu
Poznajcie "najtańsze" Porsche Taycan. Dostępne ono będzie wyłącznie z napędem na tył, ale z dwoma bateriami do wyboru i w dwóch wariantach mocy.
Porsche Taycan dość szybko zaczyna zyskiwać na popularności. Niemiecki "elektryk" w atrakcyjny sposób łączy charakter marki Porsche, doskonałe właściwości jezdne i przyzwoity zasięg. Teraz klienci będą mogli wybrać nieco wolniejszy i tańszy wariant, który nazywa się po prostu "Taycan".
W takim wydaniu Porsche Taycan będzie dostępne z dwoma bateriami i dwoma wariantami mocy
Wersja tylnonapędowa wyjściowo oferowana będzie z baterią o pojemności 79,2 kWh, znaną z Taycana 4S. Silnik z kolei (zamocowany przy tylnej osi) oferuje 408 KM przy overbooście. Jest tutaj także Launch Control do szybkich startów.
W tym wydaniu Taycan zapewnia do 414 kilometrów zasięgu. Jest jednak pewien haczyk, gdyż jest on wyliczany według normy NEDC. A to oznacza, że realnie może być znacznie mniejszy.
Większy zasięg oferuje wariant z baterią Performance Battery Plus o pojemności 93,4 kWh. Tutaj dostajemy też mocniejszy silnik - aż 476-konny. Zasięg na jednym ładowaniu w przypadku większej baterii to 489 kilometrów, choć znów wyliczanych według normy NEDC.
Wersja tylnonapędowa ma większy przedni bagażnik
Jest to efekt braku silnika elektrycznego na przedniej osi, który odbiera dodatkowe litry pojemności w tym małym kufrze. Łączna pojemność przestrzeni bagażowej z przodu i z tyłu to 491 litrów.
Dlaczego Niemcy podają dane według starych norm?
Otóż początkowo tylnonapędowe Porsche Taycan oferowane będzie wyłącznie w Chinach. Docelowo jednak trafi też na inne rynki, w tym do Europy.