Renault Clio E-TECH i Captur E-TECH - polski cennik hybrydowych francuzów
Renault Clio i Captur E-TECH są już dostępne w Polskiej ofercie. Ceny tych aut mogą jednak wielu zaskoczyć - są dość wysokie.
Renault w efektownym stylu wchodzi w segment aut hybrydowych. Na start wybrano dwa modele z segmentu B. To Renault Clio E-TECH i Captur E-TECH. Choć auta te są technicznie bardzo mocno spokrewnione, to jednak bazują na dwóch innych systemach. Co oferują i ile kosztują?
Renault Clio E-TECH - klasyczna hybryda od 88 400 zł
Blisko 90 000 zł za hybrydowe Renault z segmentu B to wysoka cena. Za taką kwotę dostaniemy rozsądnie wyposażony wariant ZEN. Nie znajdziemy tutaj wodotrysków, ale klimatyzacja, multimedia Easy Link, elektryczne szyby czy komplet systemów bezpieczeństwa jak najbardziej jest dostępny.
Wersję ZEN wyceniono na 88 400 zł, zaś droższa INTENS kosztuje już 92 900 zł. Sportowo wyglądający R.S. Line wyceniono zaś na 97 900 zł.
Renault Clio E-TECH to klasyczna hybryda, która łączy silnik 1.6 (wolnossący), jednostkę elektryczną i baterię o pojemności 1,2 kWh. Łączna moc takiego zestawu to 140 KM. Moc na koła przenosi przekładnia E-CVT. Dzięki specyficznej konstrukcji napędu w mieście 80% czasu jazdy pokonamy na prądzie. Silnik spalinowy, podobnie jak w Hondzie Jazz, będzie pełnić rolę generatora.
Renault Captur E-TECH - od 129 600 zł
Tak, dobrze przeczytaliście. Renault Captur E-TECH kosztować będzie minimum 129 600 zł. Model ten dostępny jest wyłącznie w topowej wersji INTENS, która oferuje bogate wyposażenie standardowe.
Co więcej, Captur E-TECH jest już hybrydą PHEV. Tutaj również wykorzystywany jest silnik 1.6, aczkolwiek połączono go z mocniejszym silnikiem elektrycznym i baterią o pojemności 9,8 kWh. Francuzi obiecują zasięg na poziomie 65 kilometrów w elektrycznym trybie PURE.
Auta można już zamawiać u dealerów. Szczerze mówiąc jestem ciekaw ile osób skusi się na ten samochód. Cena jest niestety zaporowa.