Renault e-Plein Air - koncept idealny na lato
Renault Classic we współpracy z Renault Design zaprezentowało właśnie plażowy, elektryczny kabriolet, będący... przebudowanym Renault 4. Wygląda świetnie.
Samochód powstał z okazji 10-lecia międzynarodowego zlotu Renault 4 - 4L International. e-Plein Air, jak sama nazwa wskazuje, jest współczesną interpretacją modelu 4 Plein Air z 1968 roku. Tamten wóz był plażowym autkiem, trochę odpowiadającym na Citroena Mehari (ale znacznie droższym i adresowanym do bogatej młodzieży). Firma Sinpar zdjęła z "czwórki" dach, a także drzwi - zamiast nich miał tylko wycięcia w bokach. Pojawiło się za to materiałowe zadaszenie, jednak jego założenie było dość skomplikowane. Powstały 563 egzemplarze Renault 4 Plein Air.
Nowe wcielenie jest jeszcze bardziej minimalistyczne - straciło jeszcze tylną kanapę. Ma też całkowicie zmodyfikowany, biały plastikowy grill, niebieskie fotele i stylizowane felgi. W miejscu tylnej kanapy jest podwyższenie i bardzo stylowa, wiklinowa walizka. Dlaczego podwyższenie?
Renault e-Plein Air, jak już się domyśliliście, jest samochodem elektrycznym. I z tyłu znalazło się miejsce na baterię i, prawdopodobnie, silnik. Ten pochodzi z Renault Twizy. Nie wiadomo jednak z którego. Najmniejsze Renault występuje w opcji 45 , z 5-konnnym i 33 Nm silnikiem oraz baterią 6,1 kWh. Zasięg wynosi ok. 100 km i ma prędkość ograniczoną do 45 km/h. Jest jeszcze mocniejsza wersja - z silnikiem o mocy 17 KM i 57Nm. Bateria jest taka sama, ale samochód rozpędza się do 80 km/h.