Renault Megane E-Tech oficjalnie stał się elektrycznym crossoverem
Część informacji i wygląd poznaliśmy kilka dni temu, ale dziś wiemy już wszystko o Renault Megane E-Tech. To nowy rozdział w historii modelu.
Produkcyjna wersja Megane eVision z zeszłego roku, czyli Renault Megane E-Tech, debiutuje właśnie na targach IAA we Frankfurcie w Monachium. To uzupełnienie gamy, ale i całkowita zmiana charakteru Megane i pierwszy model z nowym logiem Renault, będący przy okazji rozpoczęciem "nowej historii" marki.
Renault Megane E-Tech bazuje na platformie CMF-EV
To nowa platforma przeznaczona dla aut elektrycznych koncernu. Pierwszym modelem, który z niej skorzystał, jest Nissan Ariya. Zresztą, Megane E-Tech jest technologicznym bliźniakiem japońskiej propozycji. Nie dziwią więc podobne wymiary. Renault ma 4,21 metra długości przy rozstawie osi 2,7 metra. To powinno wygospodarować sporą przestrzeń wewnątrz. Elektryczny crossover powinien ważyć 1624 kg, co nie jest złym wynikiem, jak na samochód elektryczny. Charakterystyczne w produkcyjnym modelu są 20-calowe felgi i wysuwające się klamki. Ten motyw stosuje coraz więcej producentów. Jest to ważne z punktu widzenia aerodynamiki, zwłaszcza w samochodach elektrycznych.
Wizualnie podoba mi się też wnętrze, które na zdjęciach wygląda na przestronne i ładnie zaaranżowane z dwoma wielkimi ekranami, ale dość dobrze wkomponowanymi w deskę rozdzielczą. Multimedia opierające się na Google Auto (Android 10) będą miały 9" lub 12" w bogatszych wersjach. Większy ekran ma dysponować dużą rozdzielczością 1250 x 1562.
Pozostało też kilka fizycznych przycisków, które powinny ułatwić nawigację. Na zaprezentowanych zdjęciach widać też tkaniny i ciekawe tworzywa wykańczające wnętrze. Miejmy nadzieję, że plastiki też będą w porządku. Na pewno będą ekologiczne, bo według Renault, 95% Megane E-Tech ma być zdolne do ponownego wykorzysatnia.
Znany napęd i zasięg
Podobnie jak Nissan, oferuje zasięg do 470 km w przypadku większej baterii 60 kWh. Słabsza dostępna, "czterdziestka" ma zapewnić do 300 km na jednym ładowaniu. Francuzi chwalą się ośmioletnią gwarancją. Jeśli w tym czasie sprawność baterii spadnie poniżej 70%, producent wymieni ją za darmo. Podobnie jak Ariya, Renault zapewnia możliwość ładowania z mocą do 130 kW. 130, ale KM to również moc samochodu. Moment obrotowy wynosi 250 Nm, ale tylko w standardowej wersji. Droższe modele dysponować będą układem dwusilnikowym układem o mocy 218 KM i momencie obrotowym 300 Nm. Mocniejsze Renault Megane E-Tech Electric 100 km/h osiąga w 7,4 sekundy i rozpędza się do 160 km/h.
Samochód będzie można zamawiać od lutego 2022, a w sprzedaży pojawi się w marcu przyszłego roku.