Japońska Renoca sprawi, że Land Cruiser i Hiace "wrócą do przeszłości"

Renoca jest firmą, która zajmuje się "odwrotnością" Restomodów. Land Cruiser, Hiace, Probox upodabniają do modeli historycznych. I wygląda to świetnie.

Restomod to dołożenie techniki współczesnego, nowoczesnego samochodu do klasyka, tak aby jazda była szybsza, pewniejsza i dawała więcej bezpieczeństwa. To, czym zajmuje się japońska Renoca, to "doczepianie" przodów i stylizacji w tonie retro do (plus minus) współczesnych Toyot. Usługa jest dostępna tylko w Japonii, a szkoda.

Renoca 106, Color Bomb, czy Coast Lines ?

Oferta japońskiej firmy obejmuje kilka stylizowanych modeli. Co ciekawe, w większości przypadków bazą wcale nie są aktualnie produkowane modele. Wyjątkiem jest model Coast Lines, który jest przebudowanym modelem Hiace.

Poza tym, retro-Toyoty bazują na Land Cruiserach trzech serii: 80, 90 (Prado) oraz 100-ce. Oprócz tego klienci mogą zamówić model Pro Box w wydaniu Euro Box, z frontem stylizowanym na lata 80-e.

"Uwstecznienie" Land Cruisera firma oferuje w następujący sposób. Renoca 106 jest Właśnie starym dobrym LC100, upodobnionym w sensowny sposób do "60-ki" z lat 80-90. Można wybrać jeden z dwóch przodów dostępnych w wersji oryginalnej - z prostokątnymi podwójnymi lampami, lub dużymi okrągłymi. Zmieniono też maskę oraz panele błotników. Klienci mogą wybrać też kolor retro-grilla, felgi (dopasowane stylistycznie do epoki), zderzak, podnieść zawieszenie oraz wybrać nową tapicerkę i kolor nadwozia. Te również są "historyczne". Materiałowe i skórzane tapicerki są w kolorach brązu i beżu, z kratami i wzorami modnymi 30-40 lat temu.

Renoca

W przypadku modeli Color Bomb i American Classic Renoca przebudowuje popularnego LC90, znanego poza granicami Polski jako Prado. Tutaj następuje nawiązanie do modelu 70. Również w kilku wersjach wizualnych. Color Bomb stawia na odważne kolory, światła LED i modyfikacje nadwozia. W wyposażeniu opcjonalnym są nawet deski surfingowe, a wnętrze jest znacznie bardziej "klasyczne" w odbiorze (choć może nie to z pomarańczowymi elementami deski rozdzielczej). American Classic może mieć chromowany grill i "woodie" - drewnianopodobną okleinę, z której słynęły amerykańskie SUV-y w latach 70-tych. Wygląda znacznie bardziej klasycznie i elegancko, natomiast oferuje niezmiernie szeroką gamę tapicerek - 17 różnych wzorów.

Ostatnią propozycją są klasyki Wonder i Phoenix. Oba bazują na Land Cruiserze 80, ale upodabniają go do "60-ki", podobnie jak Renoca 106.

Podobne modyfikacje obejmują wspomnianą Hiace - nowe lampy, tapicerki, felgi pozwalają na znaczną indywidualizację.

Wszystko możecie sobie obejrzeć i popróbować na prostym, ale czytelnym konfiguratorze. Dla miłośników starych Toyot to stracone popołudnie.

Ceny od 88 tys. zł netto

Najtańszym modelem jest Euro Box, wyceniony na 2 398 000 jenów netto. W cenie jest już używany samochód-dawca z 2018 roku z przebiegiem ok. 50 000 zł. Renoca 106 kosztuje o milion jenów więcej (od 124 tys. zł netto), wraz z Land Cruiserem z przebiegiem ok. 100 000 km.