Najlepiej sprzedający się "elektryk" w Europie? Skoda Elroq! W koncernie święto

Koncern Volkswagena świętuje. W ostatnich miesiącach stali się najważniejszym graczem w segmencie aut elektrycznych w Europie. Hitem jest Skoda Elroq.

Jestem w stanie sobie wyobrazić, jak trudno było spać zarządowi Volkswagena w ostatnich latach. Miliardy wpompowane w elektromobilność, a finalnie okazało się, że produkty nie są tak fajne jak miały, a dobrze sprzedawała się tylko Tesla, tnąca ceny jak szalona. To jednak się skończyło. W kwietniu tego roku najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie została niespodziewanie Skoda Elroq. A to nie koniec zaskoczeń.

Skoda Elroq na pierwszym miejscu, a potem Volkswageny

Nie tylko wynik niewielkiej Skody jest zaskoczeniem. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen ID.3, a za nim dobry, ale cennikowo drogi ID.7 oraz ID.4.

Skoda Elroq

Przechodząc do liczb. Skoda Elroq znalazła 8 070 nabywców. Kompaktowy Volkswagen ID.3 trafił do 6 937 osób, a ID.7 pojawił się pod domami u 6 783 osób. To zwycięstwo Volkswagen kończy czwarte miejsce, czyli 6 300 sztuk ID.4. Zakładamy, że może to wynikać z dość agresywnej polityki rabatowej VW, który wypycha ID z naprawdę dobrymi przecenami.

Taka sytuacja może jednak nie potrwać długo. Wystarczy spojrzeć, co dzieje się na miejscach 5 i 6. Mamy tu kolejne dwie "świeżynki", które dopiero rozpędzają się na rynku. Zwłaszcza Renault 5 E-Tech, który trafia na 5 miejsce ze sprzedażą 5 715 sztuk, a mówimy o w zasadzie pierwszych miesiącach sprzedaży tego samochodu. Zaraz za nim znalazła się KIA EV3 (5 614 egzemplarzy).

Wyraźnie widać tu jednak zależność, o której my i nasi koledzy z branży mówili już dawno. Auta elektryczne będą się przedawać. O ile będą tanie i nieduże. W mieście i dla osób, które rzadko wybierają się w trasy (a przy tym mają się gdzie ładować) to dobre rozwiązanie. Dlatego rynek zaczną zgarniać niewielkie crossovery, takie jak Skoda Elroq, czy KIA EV3 oraz tanie auta miejskie.

Do tego dorzućmy jeszcze ofensywę chińskich aut miejskich, takich jak BYD Dolphin Surf.

A gdzie się podziała Tesla? Sprzedaż spadła o 51%, a Model Y, do tej pory bestseller marki, zajmuje 10 miejsce. Przy ogólnym wzroście sprzedaży aut elektrycznych o 28%.

źródło: Dataforce via Automotive News Europe