KIA Optima w SOP, Sąd Najwyższy wybiera Toyotę Camry
Nowości w państwowych flotach. KIA Optima zasili szeregi SOP, zaś Toyota Camry będzie samochodem służbowym Sądu Najwyższego.
Kilka dni temu rozstrzygnięto dwa przetargi. Jeden z nich tyczył się nowej floty dla SOP (Służby Ochrony Państwa) - zwycięska okazała się być tutaj KIA Optima - to właśnie ta oferta wygrała w przetargu. Jest to o tyle ciekawe, gdyż pod kątem kosztów prezentowała się najgorzej. Wysoko oceniono jednak inne elementy, takie jak chociażby wyposażenie. SOP wymagał dwóch kompletów kół (16 cali na zimę, 17 na lato) i silnika benzynowego o mocy minimum 150 KM. Na liście opcji musiał pojawić się czujnik monitorujący martwą strefę, system autonomicznego hamowania, działający także przy małych prędkościach. Może dzięki temu kierowcy SOP-u nie będą tak często i gęsto rozbijać służbowych samochodów.
Kia Optima, która trafi do SOP, musi posiadać również przyciemniane szyby, automatyczną klimatyzację i multimedia z USB. Służba Ochrony Państwa oczekuje także zdjęcia oznaczeń modelu i silnika.
Sąd Najwyższy wybrał Toyotę Camry
W przypadku Sądu Najwyższego wymagania przetargowe były zupełnie inne. Auto musiało mieć minimum 4,8 metra długości, ponad 200 KM i napęd hybrydowy. Można odnieść wrażenie, że specyfikacja jest dziwnie dopasowana do dwóch modeli na rynku (Lexus ES i Toyota Camry), jednak to ten drugi model wybrano - oczywiście dzięki cenie. Celem zakupu nowych aut jest zastąpienie wysłużonych Superbów, używanych od 2012 roku. Wszystkie Toyoty Camry będą musiały posiadać także automatyczną klimatyzację, adaptacyjny tempomat, nawigację, czujnik monitorujący martwe pole, skórzaną tapicerkę i oświetlenie LED z przodu i z tyłu.