To nie żart - Volkswagen ma stać się "mniej niemiecki"
Szczerze mówiąc sami nie wiemy co o tym napisać. Volkswagen uznał bowiem, iż ich wizerunek wymaga solidnego odświeżenia i powinien stać się zdecydowanie "mniej niemiecki".
To bardzo ciekawe - niemiecka marka, która chce być mniej niemiecka. Skąd w ogóle taki pomysł? Według Jochena Sengpiehla, szefa marketingu Volkswagena, kondycja Volkswagena jest aktualnie wyraźnie gorsza niż przed laty. Jest to efekt wielu problemów, z dieselgate na czele. Wpływ na to ma też jednak wizerunek aut, które są "do bólu niemieckie", czyli po prostu nudne.
Zabawa zaczyna się jednak dopiero w tym miejscu, gdyż w rozmowie przeprowadzonej przez Bloomberg Sengpiehl zdradza część planów. Po pierwsze - nowe logo. W przyszłym roku Volkswagen ma zyskać logo, które... ma lepiej prezentować się na ekranach smartfonów. Brzmi to jak kiepski żart, ale takie są fakty. Z drugiej strony patrząc na kierunek zmian w motoryzacji oraz ciągły dążenie do stworzenia wspólnego ekosystemu pomiędzy telefonami a samochodami, pomysł Volkswagena może mieć przysłowiowe "ręce i nogi". Marka z Wolfsburga stanie się też bardziej kolorowa - nie tylko pod kątem palety dostępnych lakierów, ale także wizerunkowo. Duży nacisk zostanie postawiony na interakcje w social media oraz na wszelkie formy reklamy bezpośrednio angażującej konsumenta. W ten sposób Volkswagen chce też wypromować auta z rodziny I.D oraz nowe technologie, uzasadniając w prosty sposób konieczność zapłacenia wyższej kwoty za tego typu auto.
Na kluczowych dla Volkswagena rynkach pojawią się tak zwane "marketing hubs", czyli dedykowane zespoły tworzące treści skrojone pod potrzeby klientów z danego kraju. To właśnie dzięki "marketing hubs" wypromowanie aut elektrycznych ma być znacznie łatwiejsze.
Pierwszych zmian możemy spodziewać się już za rok. Kolejne będą wprowadzane stopniowo, wraz z rozwojem rodziny I.D. Czy Volkswagen stanie się "mniej niemiecki"? To pokaże czas - brzmi to zabawnie, ale jak widać w Wolfsburgu mają już starannie przygotowany plan.