To supersamochód niczym Porsche. Problem w tym, że nie jest to Porsche

Abstrakcyjnie lekki, niesamowicie mocny. Oilstainlab HF-11 to hipersamochód dla wąskiego grona wybrańców bez bezpieczników w głowie.

Wygląda jak Porsche, ma silnik w stylu Porsche, ale... nie jest to Porsche. Oilstainlab oficjalnie prezentuje swój hipersamochód. Pierwszy projekt tej marki, o nazwie HF-11, powstanie w liczbie 25 egzemplarzy. Ta konstrukcja, inspirowana Porsche i Sauberem, łączy lekkość z brutalną mocą.

Klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch silników typu bokser. Podstawowy wariant to 4,6-litrowa jednostka sześciocylindrowa, która generuje 600 KM. Mocniejsza odmiana ma 5 litrów pojemności i osiąga aż 1200 KM. Producent nie ujawnił szczegółów, ale wszystko wskazuje na zastosowanie dwóch turbosprężarek.

Oba silniki zamontowano centralnie, tuż za ultralekką kabiną z włókna węglowego. Jednostki współpracują z manualną skrzynią 6-biegową lub sekwencyjną przekładnią 7-biegową. Napęd trafia wyłącznie na tylną oś. Co więcej, podstawowy silnika ma kręcić się aż do 12 000 obr./min.

Oilstainlab stawia na lekkość. HF-11 to auto dla doświadczonych kierowców

HF-11 waży zaledwie 910 kilogramów. To mniej niż wiele miejskich aut, a przecież mówimy o maszynie z mocą do 1200 KM. Wysoki stosunek mocy do masy przekłada się na osiągi porównywalne z takimi modelami jak GMA T.50, czy z wyczynowym Sauberem C9. Ten ostatni był punktem odniesienia dla amerykańskiej firmy.

Oilstainlab Porsche HF-11

Oprócz wersji spalinowych, Oilstainlab przygotowuje także wariant elektryczny. Ten ma oferować około 850 KM. Co ważne, klient może kupić oba napędy, a dzięki wymiennej ramie pomocniczej, możliwa jest konwersja auta z wersji spalinowej na elektryczną i odwrotnie. To unikalne rozwiązanie na rynku.

Stylistyka HF-11 łączy klasyczne proporcje z futurystycznymi detalami. Auto przypomina Porsche 911 wymieszane z linią Aston Martina Valkyrie. Całość zaprojektowano z myślą o maksymalnej wydajności aerodynamicznej.

Ceny Oilstainlab HF-11: ile kosztuje ta maszyna?

Produkcja HF-11 będzie ściśle limitowana. Cena bazowej wersji z silnikiem spalinowym wynosi około 1,72 miliona euro, czyli blisko 7,5 miliona złotych. Odmiana z dwoma napędami, benzynowym i elektrycznym, kosztuje 2,14 miliona euro, co oznacza około 9,3 miliona złotych.

Oilstainlab HF-11 wnętrze

Każde auto będzie produkowane ręczne i ściśle dopasowane do oczekiwań klienta. Jeśli macie gruby portfel i nie boicie się takiej mocy w lekkim aucie, to jest to propozycja dla Was.