Toyota Highlander (2021). Wyczekiwany model wreszcie dotarł do Europy

Mówiło się o tym od dawna, ale Toyota Highlander w końcu została pokazana w europejskiej wersji. Wyłącznie hybrydowy SUV do salonów trafi na początku roku.

Gama SUV-ów japońskiego producenta jest bardzo szeroka. W Europie do tej pory mieliśmy tylko terenowego Land Cruisera, RAV4 oraz C-HR. Teraz powyżej "ravki" będzie pozycjonowana Toyota Highlander Hybrid.

Toyota Highlander (2021) tylko jako hybryda

Choć wszyscy wyobrażaliśmy sobie, że dedykowany początkowo tylko na USA samochód trafi do nas z silnikiem V6, to Europejczycy otrzymają wyłącznie wóz hybrydowy.

To nieco "podkręcona" jednostka z Toyoty RAV4. Rzędowy, benzynowy silnik 2.5, pracujący w cyklu Atkinsona, połączono z dwoma silnikami elektrycznymi, tworzącymi układ AWD-i. Tylna oś napędzana jest więc wyłącznie silnikiem elektrycznym. Moc systemowa, według wstępnych wyników homologacyjnych, wyniesie 244 KM. Moc przenoszona będzie oczywiście przez bezstopniową przekładnię automatyczną. Według norm WLTP, Toyota Highlander ma średnio zużywać 6,6 l/100 km.

Toyota Highlander

Wielka przestrzeń

Toyota Highlander, mimo że plasować się będzie poniżej Land Cruisera, jest od niego większa. Rozstaw osi wynosi 2849 mm, a długość 4950 mm. Dzięki temu w środku ma być bardzo przestronnie, również w trzecim rzędzie - bo Highlander będzie siedmiomiejscowy. Przy pięciu miejscach pojemność bagażnika wyniesie 658 litrów. Drugi rząd siedzeń będzie miał możliwość przesuwania w zakresie 18 centymetrów. Pozwoli to nie tylko na większy komfort podróżowania, ale i łatwiejsze wsiadanie "do bagażnika". Ten ostatni, z dodatkowymi schowkami pod podłogą, po złożeniu tylnych miejsc, powiększy się do 1909 litrów.

Toyota Highlander

Toyota Highlander (2021) - wyposażenie

Kierowcy, którzy zdecydują się na Highlandera, otrzymają samochód bogato wyposażony. Dwudziestocalowe felgi, wyświetlacz typu HUD, 12,3 calowy ekran systemu multimedialnego, interfejsy telefonów, ładowarka indukcyjna, wentylowane fotele i wirtualne lusterko wsteczne będą należeć do wyposażenia standardowego. Podobnie jak tylna klapa otwierana elektrycznie i bezdotykowo. Pojawi się też pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense drugiej generacji. Obejmuje on m.in. system rozpoznawania znaków, adaptacyjny tempomat, asystenta pasa ruchu i automatyczne światła drogowe.

Położony na platformie GA-K serii TNGA Highlander będzie miał możliwość pracy w czterech trybach: ECO, NORMAL, SPORT i TRAIL. Każdy z nich będzie dostępny również przy napędzie wyłącznie elektrycznym. Nie określono na razie, ile będzie można przejechać bez użycia silnika spalinowego. Pewnie około 2-3 km.

Toyota Highlander pojawi się na polskim rynku na początku przyszłego roku. Pełen cennik poznamy być może jeszcze w tym miesiącu.

Nasze przewidywania wskazują, że nowy duży SUV Toyoty może "zaczynać się" w okolicach 190 - 200 tys zł.