Trzech na jednego? To nic nie da. Hummer H1 wciąż jest niepokonany

Ilu samochodów trzeba użyć, aby Hummer poddał się w konkursie na przeciąganie liny? Cóż, trzy solidne propozycje nie wystarczą.

W kategorii samochodów, które obrosły legendą, Hummer H1 bez wątpienia jest nie do pobicia. Wojskowa maszyna, która jakimś cudem wyjechała na drogi od zawsze budzi ogromne emocje. Jej zdolności i wytrzymałość są już legendą, a znani właściciele (tacy jak chociażby Arnold Schwarzenegger) podkreślają jego unikalny charakter.

A więc jak myślicie - ilu samochodów potrzeba, aby pokonać niepokonany napęd na cztery koła w Hummerze?

Mercedes Klasy G vs Hummer H1

Pierwsza próba to walka Hummera i nowej Klasy G w wersji 500, czyli z 4-litrowym V8 pod maską. Mercedes skrywa wiele nowoczesnych, ale i bardzo "terenowych" rozwiązań. Nie jest to luksusowy SUV, który nie nadaje się do jazdy poza utwardzonymi szlakami. Ten samochód nawet w seryjnej specyfikacji pokazuje, że trudny teren nie jest dla niego wyzwaniem.

Hummer H1

Mimo wszystko Klasa G musi uznać wyższość Hummera. Amerykański potwór wygrywa z dwóch powodów - po pierwsze, jest dużo cięższy (waży 3,6 tony), a do tego jego napęd i potężny diesel spokojnie "zapierają się" i nie pozwalają na przesunięcie auta przez Klasę G.

Mercedes, Suzuki Jimny i Hummer H1

Drugie wyzwanie? Do zestawu dołącza Suzuki Jimny. To mała terenówka, która ma naprawdę ogromne możliwości. Tutaj jednak jej mały silnik nie daje żadnego wkładu w próbę przeciągnięcia Hummera. Jak widać brakuje mocy i przyczepności.

Hummer H1

Do tego zestawu dorzućmy Mitsubishi L200

Tutaj także znajdziemy solidny napęd na cztery koła, a do tego pod maską jest sensowny, 150-konny diesel. Trzech na jednego - czy to może przynieść sukces? Cóż, zapomnijcie. Jak się okazuje i w tym przypadku Hummer H1 jest absolutnie niepokonany.

Jest jednak pewien haczyk. Opony.

Hummer stoi na solidnej offroadowej gumie, a jego oponenci mają klasyczne drogowe ogumienie. Pojedynek odbywa się na trawie, tak więc przyczepności zdecydowanie brakuje. Efekty widać gołym okiem. Podejrzewam, że uzbrojenie tych trzech aut w terenowe opony sprawiłoby, że Hummer jednak poddałby się w którymś momencie. Trzeba jednak przyznać, że po tylu latach samochód ten wciąż robi niesamowite wrażenie, nie tylko swoim wyglądem, ale i możliwościami.

Źródło: Carwow