Volkswagen Amarok 2023 dołącza do pickupowej stawki. Tak, będzie miał V6
Volkswagen Amarok 2023 to druga generacja pickupa z Wolfsburga. Większa, bardziej "terenowa" i z wysokoprężną V6-ką pod maską.
Miejmy to już za sobą. Volkswagen Amarok 2023 jest wynikiem współpracy z Fordem, dlatego nie powinno dziwić pokrewieństwo z Rangerem. Volkswagen zapowiada jednak, że oba modele będą mocno się różnić.
Na pewno różni się wyglądem. Z przodu nie pomylimy się - od razu widać, że to Volkswagen. Standardowo dostaniemy też światła LED Matrix, co w tym segmencie na pewno będzie wyróżnikiem. Niemcy zmienili też tylne lampy oraz klapę. Ta ma teraz duży napis Amarok oraz logo marki. Trzeba przyznać, że nowy pickup Volkswagen wygląda oryginalnie.
Volkswagen Amarok 2023 jest też większy od poprzednika. Sam rozstaw osi urósł o 173 mm i teraz wynosi 3270 mm. To powinno być wystarczająco dużo, żeby z tyłu dało się wygodniej usiąść. Przy tym ogólnie samochód jest dłuższy o 96 mm - skurczyły się zwisy. Dzięki temu poprawią się też parametry terenowe. Tak jak i głębokość brodzenia. W porównaniu z poprzednikiem poprawiła się o 30 cm. Volkswagen Amarok 2023 może pokonywać przeszkody głębokie na 0,8 metra.
Oczywiście, w pickupie kluczowe są możliwości przewozowe. A tutaj sięgają 3,5 tony uciągu oraz ładowność między 1 toną, a 1160 kg. Wzmocniony dach wytrzyma czteroosobowy namiot z załogą - ma 350 kg ładowności.
Volkswagen Amarok 2023 z pięcioma silnikami do wyboru
Niestety, jest ich wiele, ale na wielu rynkach. Podobnie jak napędów. Do oferty trafią cztery jednostki wysokoprężne i jedna benzynowa.
Bazowym silnikiem będzie 150-konny diesel 2.0 o momencie obrotowym 350 Nm. Trafi on na pewno na rynek południowoafrykański. Jest też silnik o mocy 170 KM i momencie 405 Nm.
Na rynku europejskim powinniśmy raczej zobaczyć podwójnie doładowanego diesla TDI. Dwulitrowa jednostka osiąga między 204 a 209 KM i 500 Nm. Na szczycie gamy pojawi się diesel V6. Tutaj, w zależności od rynku, kierowca będzie miał do dyspozycji między 241 KM a 250 KM oraz 600 Nm. Taki sam diesel jest też w Rangerze.
Topowym silnikiem, którego jednak raczej nie znajdziemy w Europie, jest 2.3 Ecoboost o mocy 302 KM.
Mocniejsze silniki wyposażone będą w fordowską, dziesięciobiegową skrzynię automatyczną. Te poniżej 209 KM, w sześciobiegowy automat lub skrzynię manualną.
Volkswagen Amarok 2023 w standardzie będzie miał 80-litrowy bak paliwa oraz (diesle) 19,3 litrowy zbiornik AdBlue. Powinno na długo wystarczyć.
Nowy Volkswagen Amarok 2023 będzie oczywiście bardziej luksusowy i z możliwością dużej personalizacji - dostępne będą linie Amarok, Life, Style, Panamericana i Aventura, nakierowane na różnych klientów.
Samochód powinien pojawić się na rynku pod koniec tego roku. Wtedy też poznamy ceny nowego pickupa Volkswagena.