Volkswagen ID.4 dostępny w Polsce, choć na razie tylko drogie wersje
Klienci chętni na elektrycznego crossovera z Wolfsburga, mogą już składać zamówienia. Aczkolwiek Volkswagen ID.4 debiutuje tylko w topowej odmianie.
A dokładnie rzecz biorąc, są to dwie odmiany "na start". Volkswagen ID.4 jest bowiem dostępny w wersjach:
- ID.4 1ST , wycenionej na 202 390 zł
- ID.4 1ST Max, która kosztuje 243 990 zł
Czyli tanio nie jest. Ale jest szansa, że będzie, po publikacji pełnego cennika. Podobnie jak Volkswagen ID.3, tutaj też dostaniemy kilka wersji napędu, mocy oraz baterii, a także niższe, gorzej wyposażone odmiany.
Volkswagen ID.4 w odmianach 1ST ma silnik elektryczny o mocy 204 KM. Zasila go bateria o pojemności 77 kWh, ma zapewnić około 500 km zasięgu.
W wyposażeniu znajdą się ogrzewane fotele, przednie i tylne światła w technologii LED, dostęp bezkluczykowy, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, ogrzewana przednia szyba, aktywny tempomat oraz nawigacja. Droższa linia Max ma matrycowe światła LED, dach panoramiczny, trzecią strefę klimatyzacji, lepsze radio, wyświetlacz HUD, większe koła (21 zamiast 20 cali), elektryczną regulację fotela i adaptacyjne zawieszenie DCC.
Na ten moment, ID.4 1st jest droższy o 35 tys. zł od VW ID.3 PRO S, z takim samym układem napędowym. Po wprowadzeniu pełnego cennika zobaczymy, jak ta różnica się zmieni. Czekamy też na "bliźniaka" niemieckiego crossovera. Skoda Enyaq iV powinna być nieco tańsza, nawet w najwyższej linii wyposażenia.
Volkswagen ID.4 z pełnym polskim cennikiem powinien pojawić się pod koniec roku. Najtańsze odmiany powinny mieścić się poniżej 185 000 zł.