VR6, napęd na cztery koła, wielkie nadwozie. Volkswagen Teramont X przypadnie Wam do gustu
Ma 300 KM, napęd na cztery koła i sześć cylindrów pod maską. Volkswagen Teramont X wygląda przy tym dość ciekawie. Czy to najlepszy SUV marki?
SUV-y mają się doskonale i nie zamierzają zniknąć z rynku. Volkswagen Teramont X 2023 to najlepszy przykład - duży model o nieco "usportowionej" linii wciąż przyciąga wielu klientów. Z tego powodu Niemcy Chińczycy solidnie go odświeżyli - a my po cichu żałujemy, że takiego modelu nie zobaczymy w Europie.
Volkswagen Teramont X to hit w Chinach. Powstaje przy współpracy z koncernem SAIC
SAIC to ciekawy koncern. Poza współpracą joint-venture z Volkswagenem i z Audi posiada on także szereg innych marek. Mały i zabawny Wuling to ich dzieło. Nowe MG, oferowane w Europie, także należy do portfolio tej grupy.
Volkswagen Teramont X (2023) to auto, które zbudowano w oparciu o platformę MQB. Została ona odpowiednio rozbudowana, aby pomieścić dużego SUV-a. Przy długości 4917 mm, szerokości 1989 mm i rozstawie osi 2980 mm jest to jeden z największych samochodów zbudowanych w oparciu o tę platformę.
Trzeba też przyznać, że model ten wygląda naprawdę dobrze. Masywny front pasuje do sylwetki auta i wpada w oko. Oczywiście dorzucono tutaj kilka "gadżetów", takich jak chociażby podświetlane logo.
Linia boczna za sprawą lekko opadającej linii tyłu zyskuje odrobinę dynamiki. Pas tylny z kolei upodobnił się mocno do małego Volkswagena Taigo - głównie za sprawą długiej listwy łączącej obie lampy.
Volkswagen Teramont X (2023) - pod maską znajduje się silnik VR6
Co ciekawe w Chinach Volkswagen nie porzucił silników sześciocylindrowych. W tym aucie stosowana jest dość ciekawa konstrukcja 2.5 VR6, oferująca 300 KM. Moc przekazywana jest tutaj na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni DSG.
W gamie tego auta znajdują się także silniki 2.0 TSI w wydaniu 186 i 220-konnym. Tutaj także moc wędruje na wszystkie cztery koła, choć bazowe wersje standardowo napędzane są na przednią oś.
Volkswagen Teramont X to bliźniak Atlasa. W Europie go nie uświadczymy
Ten samochód powstał z myślą o rynku azjatyckim, amerykańskim i o europejskim - choć chodzi wyłącznie o Europę Wschodnią. Atlas, czyli Teramont, z powodzeniem sprzedawał się w Rosji i jest bardzo popularny na Ukranie.