Zeekr zrobił minivana z tych wszystkich filmów sci-fi z przeszłości. I wygląda to świetnie
Oto chińska odpowiedź na ID.Buzza. Zeekr stworzył futurystycznie wyglądającego vana, skrywającego pod nadwoziem bardzo zaawansowany napęd. To wygląda naprawdę dobrze!
Tempo, w którym chińskie marki opracowują nowe modele, jest abstrakcyjne. Dopiero co Zeekr stał się rzeczywistością, a już ma w ofercie kilka modeli. Największą nowością w ich ofercie będzie model o prostej nazwie Mix, który wyciekł za sprawą ministerstwa przemysłu. A mowa tutaj o minimalistycznym vanie, skrywającym przestronne wnętrze i wydajny napęd. Oczywiście elektryczny, jakże by inaczej.
Zeekr Mix ma być rodzinną propozycją. W Europie ma szansę na sukces
Ta kolejna marka w rodzinie Geely rozwija swoje skrzydła w Chinach, ale i w Europie. Na starym kontynencie póki co postawiono na flagowy model 001. Kolejne auta są jednak w drodze - w tym X, sedan 007, czy właśnie Mix.
A ten ostatni robi doskonałe wrażenie. Pamiętacie te wszystkie filmy sci-fi z początku XXI, gdzie po miastach jeździły takie "kapsuły na kołach"? Można odnieść wrażenie, że to była właśnie inspiracja dla stylistów marki. Prosta linia skrywa dobrze zamaskowane światła (przy czarnym lakierze będą niemal niewidoczne).
Tutaj warto przypomnieć, że za sterami działu designu siedzi Stefan Sielaff, twórca między innymi Audi A7 pierwszej generacji, a także Bentleya Continentala GT II. Na rysowaniu samochodów zna się więc jak mało kto.
Zeekr Mix bazuje na platformie Geely SEA
Jest to dokładnie ta sama platforma, z której korzysta cały przekrój samochodów tego koncernu. Znajdziemy ją w bazowym wydaniu w Volvo EX30, a w topowym w EX90. To właśnie z tym drugim samochodem Mix ma więcej wspólnego.
Postawiono tutaj chociażby na architekturę 800V, która zapewnia wydajność i bardzo szybkie ładowanie z mocą do 360 kW. Czas przy ładowarce będzie więc bardzo krótki - o ile traficie na tą najszybszą. Mamy tutaj 422 KM, co w mierzącym 4,688 mm długości nadwoziu (rozstaw osi ma 3008 mm) jest świetnym wynikiem. Sam akumulator oferuje 86 kWh.
Oficjalną premierę zaplanowano na targi w Pekinie. Te ruszą już w przyszłym miesiącu i przyniosą ponoć wiele ciekawych premier chińskich marek. A ile z nich trafi do Europy? To wciąż pozostaje tajemnicą.