AGTZ Twin Tail - La Squadra i Zagato wskrzesiły historię Alpine A220. Dosłownie - będą dwa nietuzinkowe auta
Katowicka La Squadra i kultowe Zagato pokazały swoje wspólne dziecko - AGTZ Twin Tail. To genialny i naprawdę wyjątkowy projekt.
No, no, no. Po Grupie Pietrzak (właściciele salonu La Squadra) można się było wiele spodziewać. Włoskie studio Zagato czasem robi projekty kontrowersyjne, ale zawsze na topowym poziomie. A ich wspólny projekt, który łączy te marki, czyli AGTZ Twin Tail, to naprawdę wyjątkowy samochód kolekcjonerski. Powstanie tylko 19 sztuk. A może 38? A może...
Sami się przekonajcie.
AGTZ Twin Tail - w hołdzie Alpine A220
Nie trafiliśmy z naszymi typami auta uhonorowanego przez Zagato i La Squadrę. A rozwiązanie tkwiło w jednej z marek należących do portfolio katowickiej firmy. Twin Tail nawiązuje do Alpine A220, samochodu, który miał pojechać w Le Mans w 1968 roku. I pojechał. Ale nie spełnił oczekiwań. Dopiero kiedy po wyścigu w 1969 projektanci obcięli 30 centymetrów nadwozia Longtail, samochód zaczął osiągać sukcesy na krótkich, technicznych trasach i podczas prób górskich.
Krótki Alpine A220
Piękny, choć nigdy nie doceniony należycie. Teraz Zagato postanowiło zreinterpretować tę historię.
Pełną historię! Niesamowite jest to, że AGTZ Twin Tail to tak naprawdę obydwa Alpine A220. Samochód można we własnym zakresie zamienić z nadwozia Longtail, w Shorttail, zdejmując tylną część.
I trzeba przyznać, że zwłaszcza "długi" model wygląda fenomenalnie. Zagato w świetny sposób udało się tchnąć ducha modelu sprzed 55 lat. Świetnie wygląda linia szyb bocznych przechodzących w przednią. Podwójne "usterzenie" w tylnej części, połączone z klasycznym niebieskim lakierem, również wygląda bardzo elegancko. Zwłaszcza z dodatkowym "malowaniem" w stylu aut wyścigowych.
Krótki AGTZ Twin Tail jest nieco bardziej radykalny w wyglądzie i bardziej kontrowersyjny, ale wciąż ciekawy. Zagato oczywiście także w tym modelu postawiło swoją "kropkę nad i", czyli podwójny kopulasty dach.
Jak możecie się domyślić, projekt bazuje na Alpine A110. Świetny wybór - powstało auto lekkie, dynamiczne, korzystające z niezwykle udanego samochodu sportowego jako "dawcy".
Krótki, czy długi?
La Squadra oraz Zagato mają bardzo ambitne plany. "Podwójny" AGTZ Twin Tail, jak wspomnieliśmy, powstanie w liczbie 19 egzemplarzy. Każdy z nich będzie kosztował minimum 650 tysięcy Euro netto. Ponoć większość sztuk jest już zarezerwowanych.
Jeśli wybieracie się na konkurs elegancji na lodzie do St. Moritz (The I.C.E.) lub w maju nad jezioro Como (czyżby Villa d'Este - klasa prototypów?), będziecie mogli przyjrzeć się tym autom z bliska. Klienci pierwsze egzemplarze dostaną w październiku tego roku.