Audi poprawia swoje kluczowe modele. Wracają fizyczne przyciski, są lepsze multimedia

Audi odświeża swoje modele, które korzystają z platformy PPC i PPE. Nowości tyczą się oprogramowania, przycisków w kabinie, a także foteli i oświetlenia.

Audi aktualizuje swoje kluczowe modele. Marka wprowadza szeroki pakiet zmian dla modeli korzystających z platform PPC i PPE. Zmiany dotyczą gamy A5, A6, Q5, A6 e-tron i Q6 e-tron. Nowości w autach spalinowych debiutują w grudniu, zaś w elektrykach w styczniu. Producent chce w ten sposób lepiej wykorzystać modułową architekturą spalinowej i elektrycznej, aby zwiększyć konkurencyjność swoich samochodów.

Audi wprowadza wiele nowości: od foteli i przycisków po przeprojektowane multimedia

Modele S5 TFSI i S6 e-tron otrzymują tryb dynamic plus. Nowe oprogramowanie sprawia, że samochód reaguje szybciej tylną osią i chętniej wchodzi w nadsterowność. S5 korzysta z tylnego sportowego dyferencjału, natomiast S6 e-tron wykorzystuje agresywniejsze zarządzanie momentem elektrycznym.

Oba warianty automatycznie włączają tryb Sport układu kontroli stabilności, a kierowca dostaje specjalny układ graficzny w zestawie zegarów i na wyświetlaczu head-up display. Modele bazujące na platformie PPE (elektryczne) zyskują zaawansowaną rekuperację, która pozwala zatrzymać auto bez użycia tradycyjnych hamulców.

Są też dopracowane systemy ADAS

Co nowego znajdziemy w tym gronie? Adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy kontroluje kierownicę oraz prędkość w bardziej precyzyjny sposób. W dodatku zaktualizowany system zmiany pasa informuje o możliwości wykonania manewru i wspiera kierowcę przy prędkościach powyżej 90 km/h.

Audi 2026 multimedia

Funkcje parkowania także zyskują nowe możliwości. Samochód uczy się do pięciu manewrów, potrafi odtworzyć ostatnie 50 metrów jazdy oraz umożliwia parkowanie zdalne bez wcześniejszego skanowania miejsca.

Ciekawostką są nowe światła LED

Tutaj zmiany tyczą się gamy modelu A6. Reflektory Matrix LED digital korzystają z diod micro-LED i oferują większą precyzję modulacji światła. System współpracuje z tempomatem, a kierowca korzysta z funkcji "dywanu świetlnego" oraz światła orientującego. Tylne lampy OLED 2.0 posiadają komunikację Car-to-X i zapewniają wybór ośmiu sygnatur świetlnych przez MMI lub aplikację myAudi.

Audi stawia też na nowe multimedia. Zmienia się grafika, są nowe wskaźniki. Wracają także przyciski

Producent z Ingolstadt zmienia podejście do ergonomii. Producent przywraca fizyczne przyciski na kierownicy - od sterowania głośnością i tempomatem. Interfejs MMI działa szybciej i oferuje większe ikony, jaśniejsze tła oraz bardziej logiczny układ. Virtual cockpit prezentuje dane w sposób spójny z systemami wsparcia. Gama A6 otrzymuje nowe fotele "Comfort", dzięki czemu podróż przebiega w bardziej przyjaznym otoczeniu.

Nowość stanowi też implementacja sztucznej inteligencji w sterowaniu głosowym. System interpretuje naturalne wypowiedzi, tłumaczy funkcje samochodu oraz kontroluje elementy pokładowe, takie jak tempomat adaptacyjny albo zawieszenie. Kierowca korzysta także z integracji z kalendarzem i mailem, co zamienia auto w mobilne biuro.

Na pokładzie debiutuje także wideorejestrator z matrycą 4K, która zapisuje moment kolizji wraz z sekundami przed i po zdarzeniu. Multimedia zyskują także coś, co nazywane jest "doświadczeniami". Są to kompozycje światła, dźwięku, masażu i klimatyzacji.

Modele elektryczne otrzymują tryb Power Nap, który wspiera krótkie drzemki w trakcie postoju. System multimedialny obsługuje kontrolery i słuchawki Bluetooth, aby wygodniej można było korzystać z zestawu gier dostępnych na pokładzie.