BMW i4 eDrive35. Bazowy model poszerza gamę. Zasięg jest duży, a moc wystarczająca

BMW idzie za ciosem i poszerza gamę modeli elektrycznych. Model i4 eDrive35 może stać się hitem w tym segmencie aut.

Gama "i" w monachijskiej marce rozrasta się w naprawdę szybkim tempie. Powoli czekamy na drugą generację i3, która teraz jest "trójką" z elektrycznym napędem. Chińczycy już ją dostają. BMW i4 zbiera świetne opinie. Także u nas w redakcji. Teraz do tego grona dołącza model bazowy - i4 eDrive35.

Bazowe i4 korzysta z mniejszej baterii

I tu jestem nieco zaskoczony. Strzałem w dziesiątkę byłoby zostawienie akumulatorów z modelu 40e o pojemności netto 80,7 kWh. Ale i4 eDrive35 ma mniejszą baterię. Choć wcale nie małą - ma ona pojemność 66 kWh.

Połączona jest ona z pojedynczym silnikiem napędzającym tylną oś, o zmniejszonej mocy. O ile w eDrive40 mamy do dyspozycji 340 KM, to eDrive35 korzysta z "zaledwie" 286 KM. To taki sam silnik jak w modelu iX3. Ta moc, oraz 400 Nm momentu zapewnia bardzo dobre przyspieszenie, na poziomie 5,8 sekundy do 96 km/h.

Jeśli chodzi o zasięg, to jest nieco gorzej niż w przypadku i4 eDrive40e. W nowym, bazowym BMW i4 przejedziemy wg założeń producenta, na 18-calowych felgach "Aero", do 418 km. Znając możliwości BMW i4 - o ten wynik jestem spokojny, bo nawet M50 dało się przy odrobinie umiejętności przekroczyć 500 km (434 km wg normy).

Poza tym, samochód jest wyposażony dokładnie tak samo jak model eDrive40. Nie trzeba więc z niczego rezygnować. Olbrzymi zakrzywiony ekran, który wygląda źle, ale polubiłem w trakcie testu, również jest na pokładzie. Podobnie jak ładowarka DC, która obsługuje moc ładowania do 180 kW. Wg BMW, i4 eDrive35 potrzebuje 32 minut na naładowanie się od 10 do 80%.

i4 eDrive35

BMW i4 eDrive35 na razie nie dla nas

Niestety, na razie nie wiadomo czy bazowy model trafi do Europy. Na pewno otrzymają go Amerykanie. Na tamtejszym rynku podano już ceny. BMW i4 eDrive35 jest tańsze o 4000 USD od modelu eDrive40 i startuje od 52 395 USD (wliczając w to opłatę za dostarczenie).

BMW wyraźnie celuje tutaj w Teslę Model 3. Bazowa odmiana, o niemal identycznych osiągach i zasięgu, jest tańsza o 6 000 USD. Ale 6 000, to nie 10 000, a w tej cenie otrzymujemy naprawdę wysoką jakość produktu.