BYD Han wjeżdża do Europy. Nazwa brzmi tajemniczo, specyfikacja wygląda dobrze

BYD Han nie będzie "Tesla-killerem", ale może nieco namieszać na rynku samochodów elektrycznych - zwłaszcza przy dobrej cenie.

Chińczycy doskonale wiedzą, że Europa jest dla nich kolejnym rynkiem do zdobycia. Szanse mają coraz większe, bowiem projektując auta biorą pod uwagę gust potencjalnych klientów na starym kontynencie. Dzięki temu ich nowe auta prezentują się naprawdę ciekawie, a swoją specyfikacją coraz mocniej kuszą. BYD Han, obok modelu Tang, ma być kluczem do zdobycia Europy.

BYD Han - to nie Tesla-killer, ale ma sporo zalet

Proste wizualnie i atrakcyjne dla oka nadwozie może i wygląda nieco jak projekt samochodu z GTA, ale jest to kwestia braku znajomości tego modelu. Chińskie auta zmieniają się z generacji na generację i nie tworzą spójnej gamy. Bryła łącząca w sobie cechy sedana i liftbacka zdaje się być jednak dobrym pomysłem. Łagodny front i tył przypominający nieco Lincolna MKZ mogą przypaść do gustu.

We wnętrzu również ciężko jest się do czegoś przyczepić. Ogromny centralny ekran to nawiązanie do Tesli, aczkolwiek nie zabrakło tutaj dodatkowego wyświetlacza zegarów czy fizycznych przełączników przy wybieraku kierunku jazdy. Ciekawie prezentuje się także dwuramienna kierownica, przypominająca nieco tą z nowej Octavii i z Mercedesa Klasy S W222 sprzed liftingu. Warto dodać, że pierwotnie model ten miał trójramienny wolant, jednak szybko zamieniono go na taki. Czyżby ktoś zainspirował się Czechami i Niemcami?

BYD Han

BYD Han - od 450 do 550 km zasięgu

Auto bazuje na autorskiej platformie BYD, która ma deskorolkową konstrukcję. Bateria o nazwie "Blade Battery" ma cechować się wysoką wydajnością i zaoferuje duży zasięg. Według BYD będzie do od 450 do 550 km. Różnica wynika z różnych norm, do których nawiązuje producent.

Osiągi też nie powinny zawieść - 3,9 sekundy do setki to wartość godna dobrego samochodu sportowego. Moc tego auta nie została podana, ale powinna wynosić około 400 KM. Napęd będzie bowiem częściowo współdzielony z SUV-em Tang.

BYD Han - 5G na pokładzie

Chińczycy w technologii 5G widzą ogromny potencjał i już teraz ją implementują do swoich samochodów. "DiPilot" to funkcja, która ma uczyć się dróg i zachowań kierowcy, tak aby docelowo implementować je podczas jazdy autonomicznej.

Debiut tego modelu w Chinach będzie miał w miejsce w lipcu. Do Europy auto ma trafić jeszcze pod koniec bieżącego roku.