BYD Seal X to kompaktowy "as w rękawie". Ma nawet 422 KM
Takiego auta brakowało w ofercie tej marki. BYD Seal X będzie rywalizować z kompaktowymi elektrykami - ceną i mocą. Oto wszystko, co o nim wiemy.
Kilkanaście dni temu, podczas targów w Pekinie, światło dzienne ujrzał BYD Ocean-M. Mowa tutaj o prototypowym "hothatchu" tej chińskiej marki, zapowiadającym nowy model. Teraz dzięki zdjęciom z chińskiego ministerstwa przemysłu możemy spojrzeć na produkcyjne wcielenie tego auta - przed Wami BYD Seal X.
A mowa tutaj o wyjątkowo ważnym modelu. Seal X ma rywalizować z kompaktowymi elektrykami i być jednym z bardziej przystępnych modeli marki. Tym samym uzupełni naprawdę duże portfolio tego producenta, rosnące z roku na rok.
BYD Seal X przede wszystkim dobrze wygląda
Na dobrą sprawę koncepcyjny samochód z Pekinu idealnie przedstawiał ten samochód. Różnice w produkcyjnej wersji ograniczają się do braku agresywnie narysowanych zderzaków i wielkiego spoilera z tyłu. Nie wykluczone jest jednak to, że pakiet aerodynamiczny pojawi się jako opcja w topowej wersji tego auta.
BYD Seal X bierze na celownik takie samochody jak Volkswagen ID.3, Renault Megane E-TECH Electric czy MG4 EV. Dokładne wymiary nie są jeszcze znane. Stylistyka robi dobre wrażenie - jest spójna, przyjemna dla oka i nie udziwniono jej na siłę. To zresztą jedna z mocniejszych stron samochodów tej marki. Za design odpowiada tutaj Wolfgang Egger, który w swojej karierze projektował między innymi Lamborghini.
Kompaktowy Seal X ma oferować od 218 do 422 KM
Bazowa wersja będzie więc stała na tym samym poziomie, co chociażby Renault Megane E-TECH Electric, wspomniany Volkswagen ID.3 czy właśnie MG4 EV. Bazowy wariant zyska napęd na tylną oś, zaś topowa wersja będzie dostępna z dwoma silnikami i układem AWD.
Nowy kompaktowy BYD zyska litowo-żelazowo-fosforanową baterię BYD Blade spółki-córki tej grupy, FinDreams. Póki co jej pojemność jest jednak nieznana.
W gamie BYD nowy Seal X otworzy gamę aut o tej nazwie, wpisując się do oferty poniżej sedana Seal i SUV-a Seal U. Z kolei w hierarchii stanie powyżej BYD Dolphina i Atto 3, czyli tańszych i bardziej budżetowych aut.