Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Da się to zrobić w Skodzie, choć nie tak, jak nam się wydaje. Z moich obserwacji wynika, że z im lepszego samochodu pod hotelem de Paris wysiada kobieta, tym bardziej wystające ma usta, biust i pupę...
Octavia doskonale tu pasuje - siedząc w kabinie i jadąc w trybie sport za Porsche 911 Turbo S Cabriolet miałem wrażenie, że brzmię prawie identycznie, a na pewno równie donośnie. Prawda jest jednak okrutna, ponieważ Octa kobietą jest, jak tamte, i również lubi udawać. Głośnikiem w desce rozdzielczej...
Problem z tym głośnikiem jest jednak taki, że sama deska - która jest poskładana bardzo dobrze i nie można mieć do niej zbyt wielu zarzutów - pod wpływem donośnych dźwięków emitowanych przez głośnik na niskich i średnich obrotach po prostu trzeszczy, co w zwykłej Octavii oraz w RS w innych trybach jazdy po prostu się nie zdarza.
I to jest przykre - podobnie, jak widok głupkowato wydętych warg bogatych kobiet, które gdzieś zatraciły umiar w modyfikacjach ciała. Ale jeśli o tym nie wiesz - będziesz myślał, że ten głośny dźwięk jednostki napędowej gromadzi wokół RS-ki sporą widownię, bo ludzie się tym samochodem po prostu interesują.
A, że - w przeciwieństwie do nowego Mercedesa klasy S, który robi w Monako za podstawowej klasy taksówkę, czy wręcz pospolitego tutaj Bentleya Continentala - Skoda nie jest tak częstym widokiem, za odjazdową wersją RS w czerwonym lakierze i na 20-calowych felgach o trudnym do przeoczenia wzorze najbogatsi tego świata przemieszani z chcącymi poczuć klimat życia w luksusie turystami będą wykręcać szyje. Całe szczęście, że to liftback, a nie kombi - takich nadwozi nie uznaje się tutaj za właściwe.
Jak tam można, to w Polsce też. Octavia RS jest dobra do szpanu, chociaż to Skoda. Potwierdziwszy tezę, z którą tu przyjechałem, mogliśmy wracać do naszego miejsca pobytu we Francji. Z tego całego gazowania na dwójce i ganiania za supersamochodami zupełnie zapomniałem jednak o tankowaniu. I wtedy prognozowany zasięg wskazał zero...
No to szukamy stacji - Columbus (topowa nawigacja) sam proponuje wyszukanie najbliższej stacji benzynowej, więc grzecznie zgadzam się i podążam za wskazówkami. Najbliższy Total - nie istnieje. Shell - nieczynny przynajmniej od kilku miesięcy. Następny w kolejce był Agip. Wszystko fajnie, tylko że to była stacja dla jachtów... A stres, że zatrzymamy się na drodze, był coraz większy.
Wreszcie zadecydowałem o powrocie do francusko-włoskiej granicy, oddalonej o 13 kilometrów, gdzie tankowaliśmy po raz ostatni - stacja była pewna, bo całodobowa. Wykorzystałem wszystkie patenty na jazdę o kropelce, jakie znam, no i udało się. Octavia ma bardzo dużą rezerwę paliwa, a zerowy zasięg pozwala przy delikatnym traktowaniu gazu na przejechanie przynajmniej 20 kilometrów. Jakby ktoś pytał...
Samo księstwo Monako to marzenie. Cudowne miejsce przesiąknięte miłością do motorsportu, w którym po wielu tysiącach wirtualnych kilometrów na torze legendarnego GP Monako, mogłem wreszcie spełnić swoje wielkie marzenie i przejechać się tam w rzeczywistości. Jestem teraz szczęśliwszym człowiekiem, a Was namawiam na wycieczkę - warto! Widzieliście nasze zdjęcia supersamochodów?
Przed naszą długodystansową Octavią jeszcze kilka przystanków. Będzie... Bardzo gorąco!
Dane techniczne
NAZWA | Skoda Octavia RS 2.0 TSI |
---|---|
SILNIK | benzynowy, turbo, R4, 16 zaw. |
TYP ZASILANIA PALIWEM | wtrysk pośredni/bezpośredni |
POJEMNOŚĆ | 1984 |
MOC MAKSYMALNA | 220 KM (162 KW) przy 4500-6200 obr./min. |
MAKS. MOMENT OBROTOWY | 350 Nm przy 1500-4400 obr./min. |
SKRZYNIA BIEGÓW | manualna, 6-biegowa |
NAPĘD | przedni |
ZAWIESZENIE PRZÓD | kolumny MacPhersona |
ZAWIESZENIE TYŁ | wielowahaczowe |
HAMULCE | tarczowe went./tarczowe |
OPONY | 225/35 ZR19 |
BAGAŻNIK | 590/1580 |
ZBIORNIK PALIWA | 50 |
TYP NADWOZIA | liftback |
LICZBA DRZWI / MIEJSC | 5/5 |
WYMIARY (DŁ./SZER./WYS.) | 4659/1814/1461 |
ROZSTAW OSI | 2686 |
MASA WŁASNA / ŁADOWNOŚĆ | 1350/542 |
MASA PRZYCZEPY / Z HAMULCEM | 710/1600 |
ZUŻYCIE PALIWA | 7,7/5,3/6,2 |
EMISJA CO2 | 142 |
PRZYSPIESZENIE 0-100 km/h | 6,8 |
PRZĘDKOŚĆ MAKSYMALNA | 248 |
GWARANCJA MECHANICZNA | 2 lata |
GW. PERFORACYJNA / NA LAKIER | 12 lat/3 lata |
OKRESY MIĘDZYPRZEGLĄDOWE | co 30 tys. km lub co 2 lata |
CENA WERSJI PODSTAWOWEJ | 1.2 TSI 85 KM Active: 59 500 |
CENA WERSJI TESTOWEJ | 112 200 |
CENA EGZ. TESTOWANEGO | 132 600 |