Zmarł Erhard Schnell, ojciec Opla GT, Corsy i Calibry
W wieku 92 lat zmarł Erhard Schnell. To dzięki niemu świat dostał Opla GT, ale i takie auta jak chociażby pierwsza Corsa czy obrastająca kultem Calibra.
Erhard Schnell urodził się w 1927 roku we Frankfurcie i już od najmłodszych lat przyjaźnił się z ołówkiem. Bardzo szybko rozwinął swój talent do rysowania i projektowania, co później przekuł w wyjątkową karierę zawodową.
Początkowo zaczynał od od grafiki komercyjnej, którą studiował. Jednocześnie też rysował szereg zabawnych komiksów i rysunków, będących jego odskocznią od rzeczywistości. Schnell znany był z wyjątkowego poczucia humoru. Niemal każdą, nawet najgorszą sytuację potrafił obrócić w dowcip, zwłaszcza w pracy.
Swoje umiejętności szlifował w Detroit
Tam trafił do centrum designu General Motors, gdzie pod okiem doświadczonych stylistów zaczął stawiać pierwsze kroki w projektowaniu. Nie zaczynał jednak od samochodów. Początkowo dostawał małe projekty, takie jak opracowanie logotypu dla modelu czy detali we wnętrzu.
W 1962 roku dostał propozycję zaprojektowania sportowego auta dla Europy. Wtedy też powstały pierwsze szkice auta, które w 1964 roku zostało zaprezentowane pod nazwą Opel Experimental GT. Cały proces tworzenia auta miał już miejsce w jego rodzimych Niemczech, w Russelsheim.
Charakterystyczna linia nawiązująca do butelki Coca-Coli momentalnie kupiła klientów, a auto dostało przezwisko "Baby Corvette". W 1968 roku samochody trafiły na rynek, a Opel zmienił nieco wizerunek, zyskując bardziej "młodzieżową" twarz.
Schnell nie rozstał się z Oplem
Erhard Schnell pozostał wierny marce i do końca swojej kariery współpracował z Oplem. Przez lata odpowiadał za wiele mniejszych i większych projektów. To właśnie spod jego ręki wyszła między innymi pierwsza generacja Corsy, stanowiącej fundamenty sprzedaży marki.
Wiele osób zapomina też o jeszcze jednym ważnym projekcie Schnella. Mam tu na myśli Opla Calibrę. Ten niekochany przez wielu model moim zdaniem zasługuje na szczególne miejsce w historii. Przede wszystkim jego klinowata sylwetka starzeje się w doskonały sposób, a idealnie seryjne egzemplarze nabierają kolekcjonerskiej wartości.
Jak podkreślał Schnell, Calibra była jego ulubionym projektem. Opel dał mu tutaj wolną rękę, a on mógł celebrować proste linie, tworząc z nich naprawdę dobrze wyglądające coupe.
Opel Calibra był ostatnim projektem jego autorstwa. W 1992 roku Schnell przeszedł na zasłużoną emeryturę i zajął się innymi pasjami - ogrodem i malarstwem. Z niemiecką marką jednak nigdy się tak naprawdę nie rozstał, bowiem regularnie był zapraszany na różne imprezy i rocznice Opla. Po raz ostatni pojawił sie na 50-leciu modelu GT na torze Hockenheimring w Niemczech.