FCA: wszystkie nowe małe modele będą bazowały na platformie z Peugeota 208

Powrót Punto, nowa Lancia Ypsilon, a może nawet kolejny mały model tej marki? Auta FCA połączy jedna cecha - wykorzystają platformę z Peugeota 208.

To oczywiście duże uproszczenie - chodzi o platformę CMP, którą stworzył koncern PSA. Aktualnie wykorzystywana jest ona w Peugeocie 208, w Corsie i między innymi DS 3 Crossback. Niebawem będzie też w autach FCA. Włosi oficjalnie poinformowali swoich poddostawców, aby Ci wstrzymali prace nad własnymi rozwiązaniami dla samochodów z segmentu B w tym koncernie. Oznacza to, że decyzja została już podjęta i konstrukcja CMP będzie wykorzystywana w autach FCA.

FCA

Kluczem do sukcesu są... Tychy

To właśnie fabryka w Tychach stanie się głównym centrum produkcji aut na platformie CMP. Rocznie zakład ten może opuszczać do 400 000 samochodów bazujących na nowej konstrukcji grupy PSA. To duża szansa dla Fiata, Lancii czy Alfy Romeo. Marki te wreszcie mogłyby powrócić do gry w segmencie B. Wyczekiwane Punto, nowy Ypsilon czy też miejskie crossovery są tym, czego potrzebuje rynek. Spodziewać się można, że zdobędą one ogromną popularność we Włoszech - tutaj nowy Peugeot 2008 to codzienność.

Platforma CMP to także furtka do elektromobilności. Francuzi posiadają gotowy zestaw baterii i napędu, stosowany już w Peugeocie e-208, e-2008 czy elektrycznej Corsie. To rzecz, która na pewno przyda się markom FCA.

Póki co koncerny FCA i PSA muszą rywalizować - przynajmniej oficjalnie

Fuzja koncernu FCA i PSA wciąż trwa. Finalizację całego przedsięwzięcia, już pod nową marką Stellantis, zaplanowano na pierwszy kwartał roku 2021. Wtedy też poznamy szczegółowe plany dotyczące rozwoju wszystkich marek należących do grupy. Istnieje spora szansa, że w tym wielkim kotle wcale nie będzie tak ciasno. Wszystko wskazuje na to, że np. Lancia zyska drugą młodość i zyska kolejne modele w ofercie.