Ford odkrywa karty. Tak wygląda elektryczna przyszłość marki i nowe modele
Aż 9 nowych samochodów do 2024 roku. Ford szykuje festiwal premier - i to intrygujących, gdyż wszystkie auta będą w pełni elektryczne. Zobaczmy więc czego możemy się spodziewać.
Kilka dni temu Ford przedstawił nową koncepcję podziału firmy - na submarkę Model e i Blue, zajmujące się odpowiednio elektryfikacją i samochodami spalinowymi. Teraz błękitny owal serwuje nam przedsmak przyszłości. W ciągu zaledwie dwóch lat dostaniemy aż 9 nowych modeli. Tak, wszystkie będą w pełni elektryczne. Jesteście na to gotowi?
Ford wprowadzi na rynek cztery elektryczne auta osobowe
Tutaj oferta prezentuje się naprawdę ciekawie, gdyż otworzy ją Ford Puma EV. Elektryczna wersja tego modelu ma trafić na rynek właśnie w 2024 roku i będzie produkowana w Krajowej, razem z wersją spalinową.
Ciekawostką jest fakt, iż fabryka w Rumunii trafi pod opiekę działu Ford Otosan, czyli tureckiego oddziału marki. Chodzi tutaj zapewne o połączenie dwóch hubów, w których produkowane będą kluczowe auta na prąd.
Kolejne dwie nowości opisywane są jako "medium-size crossover" i "sport crossover". Co kryje się pod tymi nazwami? Otóż mowa tutaj o samochodach, które zbudowane będą na platformie MEB. Pamiętajcie, że Ford i Volkswagen rozpoczęli ścisłą współpracę. Jej efektem będą nie tylko auta użytkowe, ale i osobowe.
Właśnie te modele powinniśmy poznać już w 2023 i 2024 roku. Ich produkcją zajmie się fabryka w Kolonii w Niemczech. Według obietnic zasięg ma tutaj sięgać 500 kilometrów. Sugeruje to obecność topowej baterii o pojemności 82 kWh, używanej chociażby w Skodzie Enyaq czy w Volkswagenie ID.3.
"Sport crossover" stanie się zapewne dynamiczniejszym i bardziej porywającym wizualnie wcieleniem tego auta. Tutaj możemy liczyć też na wyższą moc. Nieoficjalne informacje sugerują, że będzie to odpowiednik Enyaqa Coupe RS i Volkswagena ID.5 GTX.
Ford 2024 - nowe auta użytkowe mogą być niespodzianką
Ford Tourneo Connect, czyli bliźniak Volkswagena Caddiego, to auto już nam doskonale znane. W drodze są jednak jego bracia. Ofertę uzupełni mniejszy van, czyli następca modeli Transit/Tourneo Courier.
Zwiastun przedstawia też Transita/Tourneo Customa, czyli auta wielkości Volkswagena Transportera/Multivana T6.1. Wszystko wskazuje na to, że tutaj role się odwrócą i to Volkswagen wykorzysta zaprojektowane głównie przez Forda auta. Dlatego też marka z Wolfsburga mówi wprost, że nowy Multivan nie jest następcą modelu T6.1 Multivan - to osobny model.
Ford 2024 - nowe modele mają stanowić dużą część sprzedaży
Już w 2026 roku Ford zamierza sprzedawać w Europie nawet 600 000 samochodów elektrycznych. Nowa gama modelowa w połączeniu ze sprawdzonym i cenionym Mustangiem Mach-E sugeruje, że ten wynik jest możliwy do osiągnięcia. O ile oczywiście świat nie stanie na głowie, co teraz jest bardzo możliwe.