Ford zarejestrował w Europie nazwę Stormtrak. To może być następca Mondeo

Ford szykuje się do zmiany warty. Mondeo najprawdopodobniej nie ma przyszłości - ma je zastąpić uterenowione kombi, które wykorzysta nazwę Stromtrak.

Sprzedaż klasycznych samochodów z klasy średniej ma dziwne wahania. Jedni producenci biją rekordy, a inni zaś zmagają się z malejącą sprzedażą. Tak to wygląda w przypadku Mondeo, które nie osiąga już tak dobrych wyników jak jeszcze kilka lat temu. Marka z błękitnym owalem w logo szuka więc potencjalnej alternatywy - i może nią być Ford Stromtrak.

Uterenowione kombi: Ford Stormtrak

Ford musi zrobić solidne przemeblowanie w swojej gamie modelowej. Z jednej strony niektóre auta wciąż doskonale się sprzedają. Wyniki te jednak nie zadowalają producenta. C-MAX już opuścił rynek, a przyszłość modeli S-MAX i Galaxy jest niepewna. Edge także sprzedaje się coraz gorzej, a nowa Kuga i Explorer dopiero szykują się w blokach startowych do ataku na rynek.

Losy Mondeo także brną w dziwnym kierunku. Jego amerykański odpowiednik, czyli Ford Fusion, niebawem zniknie z rynku. Tymczasem w Europie Ford zarejestrował kilka intrygujących nazw. Pierwsza to Ford Mondeo Evos. Nawiązuje ona do studyjnych projektów tej marki i teoretycznie może być powiązana z następcą tego modelu.

Ford Stormtrak

Zobacz także: TEST - Ford Focus Active

Teraz jednak pojawiła się kolejna nazwa: Ford Stormtrak. Ta zdecydowanie bardziej odpowiada zapowiedziom marki. Wedle pierwszych raportów, następca Mondeo miałby stać się uterenowionym kombi, które rywalizować będzie z Subaru Outback. W ten sposób producent znalazłby swoją niszę w Europie i potencjalnie w USA.

Stworzenie tego auta nie będzie dużym wyzwaniem dla Forda. Platforma C2, która wykorzystywana jest w nowym Focusie, to modularna konstrukcja z możliwością wprowadzenia wielu zmian. I tak oto instalacja napędu na cztery koła czy systemu hybrydowego nie stanowi tutaj żadnego problemu. Auto można też łatwo przedłużyć i poszerzyć, maksymalnie wykorzystując potencjał tej płyty podłogowej.

Pod maską silniki Ecoboost i EcoBlue

Ford ma też odpowiednią gamę jednostek napędowych, które Stromtrak z pewnością wykorzyta. Mowa o konstrukcjach Ecoboost, na czele z 1.5-litrową jednostką. Dwulitrowy diesel 2.0 EcoBlue także jest tutaj pewniakiem. Nas ucieszyłaby także obecność jednostki 2.3 Ecoboost, idealnej do topowego wariantu takiego auta.

Na premierę jeszcze trochę poczekamy. Nowy Ford pojawi się na rynku najwcześniej w 2021 roku, choć przewiduje się, że rok 2022 jest pewniejszą datą.