Hyundai Casper będzie dobrym duszkiem elektromobilności. Ma być przede wszystkim tani

Zapowiadany tani elektryk z Korei Południowej dla Europy to model, który jest już w ofercie. Hyundai Casper trafi na nasze drogi w elektrycznym wydaniu, z niską ceną. Czy ma szanse na sukces na rynku?

Wszystkie duże koncerny widzą, że bez taniego samochodu elektrycznego nie zdobędą rynku. A to trudny kawałek chleba, gdyż mówimy o niskomarżowym produkcie. Do tego opracowanie takiej konstrukcji jest kosztowne. Niektórzy mają jednak na to sposób. Na przykład Koreańczycy wzięli na warsztat ciekawy samochód. To Hyundai Casper - malutki przedstawiciel segmentu A. W Korei Południowej występuje z silnikiem spalinowym, zaś w Europie zostanie zelektryfkowany.

Cel jest prosty - utrzymać niską cenę. Poprzeczka wylądowała bardzo wysoko, gdyż Hyundai chce wystartować z pułapu 20 000 euro.

Elektryczny Hyundai Casper za niecałe 87 000 złotych. Czy to przepis na sukces?

Nie zapominajcie, że mówimy tutaj wciąż o bardzo małym samochodzie, raczej dla dwóch osób, do tego stworzonym do miejskiej eksploatacji. Blisko 90 000 złotych za taki pojazd wciąż jest barierą nie do przeskoczenia dla wielu osób.

Bez wątpienia w przypadku tych małych elektryków kluczowe będą dwie kwestie: wsparcie ze strony rządu i atrakcyjne formy finansowania oferowane przez producentów. Ta pierwsza kwestia wciąż budzi wiele kontrowersji, gdyż wiele osób, całkiem słusznie zresztą, zwraca uwagę na brak sensu w tworzeniu programów dofinansowujących zakup elektryków. W końcu dobry produkt sam się obroni - a klienci chętnie się na niego skuszą.

Hyundai Casper EV 2024

Dużo większą rolę pełnić będzie więc odpowiednie finansowanie. A przy odpowiednio skalkulowanym najmie takie samochody mogą podbić rynek. Hyundai Casper zyska zapewne akumulator o pojemności sięgającej 40-45 kWh, co powinno przełożyć się na około 400 kilometrów zasięgu na jednym ładowaniu.

Ten koreański maluch będzie miał jednak silnych konkurentów. Poznaliśmy już Citroena e-C3, który przetarł szlak dla modeli na platformie STLA Small. Renault z kolei zapowiedziało efektowny powrót Twingo w najbliższych latach. Volkswagen także myśli o małym elektryku, który trafi też do oferty Skody. Do tego warto pamiętać o chińskich propozycjach, pokroju BYD Dolphina, kuszących ceną.

Hyundai Hyundai Casper Van

Najbliższe lata pokażą więc, czy małe samochody na prąd mają szansę na realny sukces na rynku. Hyundai Casper bez wątpienia może być tutaj mocnym graczem, głównie za sprawą ciekawego wyglądu i doświadczenia marki w budowaniu elektryków.

Źródło: AME