Lucid traci, ale się nie poddaje. Zbliża się "Project Midsize", czyli auto dla klasy średniej

Amerykański Lucid się nie poddaje. Choć sprzedaż jest daleka od zakładanej, to do premiery szykuje się trzeci model marki, nazwany roboczo "Project Midsize".

Choć marka Lucid zakorzeniła się już w zbiorowej świadomości jako producent ekskluzywnych aut elektrycznych, jakoś nie może się bardziej przebić, jeśli chodzi o sprzedaż. Z danych wynika, że do (udanych, trzeba powiedzieć) samochodów firma dopłaca, i to dużo - ponad 100 tysięcy dolarów do każdej sztuki. Niemniej jednak, szykuje się duża zmiana. "Project Midsize" ma być prawdziwym gamechangerem.

"Project Midsize" ma trafić do klientów Tesli Model Y

To najłatwiejsze porównanie, choć pewnym jest, że nowe auto Lucid Motors będzie droższe. Ma też oczywiście być lepsze.

Ale, tak czy inaczej, mówimy o crossoverze średniej wielkości, takim jaki jest teraz najmodniejszym rodzajem nadwozia. Nie bez powodu firmy prześcigają się w prezentowaniu podobnych aut.

Project Midsize, tak naprawdę będzie nazywał się Ocean, Space, albo Earth. Takie nazwy zastrzegła firma. Spodziewam się tej ostatniej - będzie wtedy pasował do modeli Air oraz Gravity.

Project Midsize

Na razie udostępniono jedno, zaciemnione zdjęcie. Koledzy z amerykańskiego autoblog.com trochę je rozjaśnili. Widać na nim mocno zarysowane nadkola oraz dość tradycyjne klamki. Albo Lucid schodzi z kosztów, albo już szykuje się do potencjalnych zmian dotyczących przepisów. Już nie tylko Chiny chciałyby, żeby klamki były mniej fantazyjne, za to bezpieczniejsze w razie wypadku.

Autonomia poziomu 4 ma być atutem

Lucid "Project Midsize" ma być autem z autonomią poziomu 4, pierwszym prywatnym samochodem z tak zaawansowanymi systemami autonomicznej jazdy. Do tej pory jedynymi autami, które realnie mają poziom 4 autonomicznej jazdy są taksówki Waymo.

Wszystko to dzięki współpracy z NVIDIA. "Lucid Earth" powstanie na platformie DRIVE AV, którą tworzy komputerowy gigant. Ma ona nie tylko potężne możliwości, jeśli chodzi o funkcje samochodu, ale również ma pomóc Lucidowi ciąć koszty. Przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości produkcji. Tak w każdym razie deklaruje NVIDIA.

Samochód trafi na rynek w przyszłym roku i teoretycznie cena ma mieścić się w USA pod poprzeczką z napisem "50 000 USD". Trochę wątpię, że to się uda z pełnym wyposażeniem na pokładzie.

Tak czy inaczej, to może okazać się ciekawy projekt, zwłaszcza jeśli faktycznie uda się stworzyć auto z tak dużymi możliwościami autonomicznej jazdy.