Mercedes Klasy E debiutuje - znowu. Tym razem jako coupe i kabriolet

Kolejna gwiazda do kolekcji. Tym razem Mercedes Klasy E debiutuje w wersji coupe oraz kabrio. Zmiany nie są rewolucyjne, ale zdecydowanie warte odnotowania.

Rodzina w komplecie - Mercedes Klasy E przeszedł kompletny lifting wszystkich wersji nadwoziowych. Na sam koniec do rodziny dołącza model coupe i kabrolet. Zmian nie brakuje, ale nie są one aż tak widocznie. Zresztą - spójrzcie sami.

Mercedes Klasy E Coupe i Kabriolet - to co, wypatrzyliście nowości?

Najbardziej zmienił się front tego samochodu. Nowe przednie światła, przemodelowany grill oraz inaczej uformowane zderzaki wyróżniają model po liftingu. I to by było na tyle - przynajmniej z zewnątrz. Patrząc na tył naprawdę ciężko jest rozróżnić starszy i nowszy wariant. Jedyny wyróżnik? Światła - wcześnie posiadały charakterystyczną sygnaturę świetlną i wypełnienie w formie "struktury kruszonego diamentu" (jak ambitnie to brzmi!). Teraz są dużo prostsze i bliższe temu, co oferują inne modele marki.

Zaglądamy więc do środka. Co tam znajdziemy? Przede wszystkim nową kierownicę, będącą wyróżnikiem nowej Klasy E. Podwójne ramiona oraz dotykowe panele to rzecz, do której trzeba przyzwyczajać się w nowych Mercedesach, bowiem będzie to powszechnie stosowane.

Najważniejszą zmianą jest zastosowanie - nareszcie - systemu multimedialnego MBUX. Obraz przekazywany jest na dwóch 12,3-calowych ekranach (lub 10,25-cala w "uboższej" wersji), z czego główny jest dotykowy.

Jest też automatycznie regulowany fotel

O co tutaj chodzi? Mercedes przygotował algorytm, który dopasowuje ustawienie fotela do wzrostu kierowcy. Dane wrzucamy w konkretną zakładkę w systemie multimedialnym, po czym fotel automatycznie dopasowuje się do wymiarów kierowcy. Brzmi jak nieco przekombinowany pomysł, z którego mało kto realnie skorzysta.

Mercedes Klasy E Coupe i Kabriolet - co pod maską?

W Europie jak zwykle mamy całkiem spory wybór. Ofertę otwiera dwulitrowa benzyna i diesel o identycznym litrażu, zaś zamyka ją wariant E53 AMG. Znajdziemy więc tutaj 194-konnego diesla E220d, 340-konnego diesla E400d, 197-konną benzynę E200, 258-konną benzynę E300 i 367-konną benzynę E450. Wariant E53 AMG oferuje ponad 430 KM.

Warto dodać, że najmocniejsze wersje korzystają z systemu EQ Boost, który za pomocą instalacji 48V i silnika elektrycznego wspiera konstrukcję spalinową.

W salonach nowy Mercedes Klasy E Coupe i Cabrio zadebiutuje dopiero jesienią bieżącego roku.