Mercedes wciąż na czele segmentu premium. BMW i Audi w tyle
Segment premium ma się doskonale, a Mercedes niezmiennie utrzymuje najwyższą pozycję. Wyniki sprzedaży za rok 2019 idealnie to potwierdzają.
Można odnieść wrażenie, że Mercedes jest nie do strącenia z piedestału segmentu premium. Gwiazda świeci jaśniej niż kiedykolwiek i niezmiennie przyciąga do siebie miliony klientów. Chude i kiepskie jakościowo lata są już przeszłością, a marka ze Stuttgartu dąży do jeszcze skuteczniejszego wzmocnienia swojej pozycji. W tej sytuacji rodzimi konkurenci w postaci BMW i Audi mogą Mercedesowi jedynie czyścić buty.
BMW wygrywa w USA, ale...
Spójrzmy na wyniki sprzedaży. Kilka dni temu BMW hucznie chwaliło się świetną sprzedażą w USA i pierwszym miejscem w segmencie premium. Tak, to prawda - w kraju Jacka Danielsa i Coca-Coli to właśnie monachijska marka świętuje ogromny sukces. Łączna sprzedaż aut BMW to z kolei 2,17 miliona samochodów w 2019 roku, co jest nie tylko rekordem dla marki, ale także wyraźnym wzrostem względem poprzednich dwunastu miesięcy.
Wynik ten jednak wciąż musi ustąpić miejsca wspomnianemu wcześniej Mercedesowi, który sprzedał 2,34 milionów aut. Co więcej, cena transakcyjna w przypadku pojazdów z gwiazdą w logo była nieco wyższa, co także jest dużym plusem dla producenta z segmentu premium. BMW broni się co prawda wynikami łączonymi z MINI i Rolls-Royce. Sumując wszystko razem grupa BMW sprzedała blisko 200 000 aut więcej od Mercedesa liczonego razem ze Smartem. To są jednak już niuanse i kwestia metodologii pomiaru.
Dla porównania Audi sprzedało tylko 1 850 000 samochodów. Słabo.
Co ciekawe motorem napędowym nie były wyłącznie SUV-y. Dużym zainteresowaniem cieszą się także luksusowe limuzyny, w tym auta z logo Mercedes-Maybach. W Chinach zainteresowanie takimi modelami wzrosło o 6,2%, a każdego miesiąca w Państwie Środka zamawiano aż 700 sztuk Maybachów. Teraz ten wynik będzie jeszcze lepszy, gdyż do akcji wkracza Mercedes-Maybach GLS 600.
Zobacz także: Mercedes-Maybach GLS 600 - nowy format luksusu
Mercedes króluje też w wielu krajach
Światowa sprzedaż to jedno - marka ze Stuttgartu może też chwalić się świetną pozycją w poszczególnych krajach. W kategorii aut premium pierwsze miejsce przypadło jej w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Belgii, Japonii czy w Kanadzie i Republice Południowej Afryki. "Gwiazda" ma też za sobą doskonały ostatni kwartał 2019 roku, kiedy to sprzedała ponad 600 000 aut w trzy miesiące - dokładnie ponad 614 000 pojazdów. Ola Kallenius, szef marki podkreśla, że najbliższe dwa lata będą pokazem zmian i możliwości tego producenta. Czy to będzie klucz do sukcesu Mercedesa? To pokaże czas.