Mitsubishi Vision Ralliart - A nie mówiłem? To pakiet do Outlandera

Kiedy kilka tygodni temu pisaliśmy o nadchodzącym koncepcie Mitsubishi Vision Ralliart, baliśmy się co przyniesie. I mieliśmy rację. To bodykit do SUV-a.

Przestałem już mieć nadzieję, że Japończycy zaprezentują coś naprawdę ekscytującego. Ale zapowiedź powrotu Ralliarta obudziła jakieś emocje. Mitsubishi Vision Ralliart było zapowiadane zdjęciem porządnego dyfuzora, który miał świadczyć o charakterze auta.

Mitsubishi Vision Ralliart to Outlander po tuningu

Prawda okazał się być "jak zwykle". Zupełnie inna. Japończycy przebudowali swojego popularnego dużego SUV-a. Mitsubishi Outlander dostało duże poszerzenia z przodu i z tyłu, pojawił się też nowy zderzak z przeprojektowanym wlotem powietrza. Pomiędzy lampami znalazł się udawany grill a'la plaster miodu. Z tyłu pojawił się zapowiedziany dyfuzor, ale nie ma żadnej końcówki wydechu. Wychodzi na to, że Mitsubishi Vision Ralliart jest w pełni elektryczny, choć inne źródła donoszą, że to PHEV Mechaniczną zmianą są też hamulce. Za nowymi, 22-calowymi felgami znalazło się miejsce na większe tarcze z sześciotłoczkowymi zaciskami.

Nie wygląda to dobrze. Choć ponoć podkręcono też nieco napęd i zmieniono zawieszenie.

Mitsubishi Vision Ralliart

Przy okazji premiery Mitsubishi Vision Ralliart, pokazano także Outlandera Ralliart Style. Jest to prawdopodobnie najtaniej zrobiona wersja specjalna, jaką widziałem ostatnimi czasy. "Ralliart Style" to bowiem czerwone chlapacze w stylu rajdowych, naklejki na drzwiach oraz czerwone akcenty na zderzakach, progach i spoilerze. A, są też owiewki na szybach. Mimo japońskiej premiery, kojarzą mi się z estetyką południowo-wschodniej Azji. Tam takie owiewki i naklejki są niezwykle popularne.

Poza tym to standardowy Outlander PHEV. Zadebiutował niedawno, bo w październiku i składa się z jednostki 2.4 połączonej z silnikiem elektrycznym oraz sporą baterią o pojemności 20 kWh. Pozwala ona na przejechanie ponad 100 km bez użycia silnika spalinowego (według japońskich norm). Silnik spalinowy ma 133 KM, a dwa silniki elektryczne dysponują odpowiednio 115 i 136 KM.

Mitsubishi Vision Ralliart

Standardowy Outlander jest oferowany z kolei z 2.5-litrowym silnikiem Nissana.

Na ten moment, Mitsubishi Vision Ralliart to spore rozczarowanie. Choć pytanie brzmi, jaki silnik i napęd kryją się pod tym szerokim bodykitem. Być może dowiemy się tego po 16 stycznia, kiedy samochód trafi już na stoisko podczas Tokyo Auto Salon.