Mitsubishi Vision Ralliart - A nie mówiłem? To pakiet do Outlandera
Kiedy kilka tygodni temu pisaliśmy o nadchodzącym koncepcie Mitsubishi Vision Ralliart, baliśmy się co przyniesie. I mieliśmy rację. To bodykit do SUV-a.
Przestałem już mieć nadzieję, że Japończycy zaprezentują coś naprawdę ekscytującego. Ale zapowiedź powrotu Ralliarta obudziła jakieś emocje. Mitsubishi Vision Ralliart było zapowiadane zdjęciem porządnego dyfuzora, który miał świadczyć o charakterze auta.
Mitsubishi Vision Ralliart to Outlander po tuningu
Prawda okazał się być "jak zwykle". Zupełnie inna. Japończycy przebudowali swojego popularnego dużego SUV-a. Mitsubishi Outlander dostało duże poszerzenia z przodu i z tyłu, pojawił się też nowy zderzak z przeprojektowanym wlotem powietrza. Pomiędzy lampami znalazł się udawany grill a'la plaster miodu. Z tyłu pojawił się zapowiedziany dyfuzor, ale nie ma żadnej końcówki wydechu. Wychodzi na to, że Mitsubishi Vision Ralliart jest w pełni elektryczny, choć inne źródła donoszą, że to PHEV Mechaniczną zmianą są też hamulce. Za nowymi, 22-calowymi felgami znalazło się miejsce na większe tarcze z sześciotłoczkowymi zaciskami.
Nie wygląda to dobrze. Choć ponoć podkręcono też nieco napęd i zmieniono zawieszenie.
Przy okazji premiery Mitsubishi Vision Ralliart, pokazano także Outlandera Ralliart Style. Jest to prawdopodobnie najtaniej zrobiona wersja specjalna, jaką widziałem ostatnimi czasy. "Ralliart Style" to bowiem czerwone chlapacze w stylu rajdowych, naklejki na drzwiach oraz czerwone akcenty na zderzakach, progach i spoilerze. A, są też owiewki na szybach. Mimo japońskiej premiery, kojarzą mi się z estetyką południowo-wschodniej Azji. Tam takie owiewki i naklejki są niezwykle popularne.
Poza tym to standardowy Outlander PHEV. Zadebiutował niedawno, bo w październiku i składa się z jednostki 2.4 połączonej z silnikiem elektrycznym oraz sporą baterią o pojemności 20 kWh. Pozwala ona na przejechanie ponad 100 km bez użycia silnika spalinowego (według japońskich norm). Silnik spalinowy ma 133 KM, a dwa silniki elektryczne dysponują odpowiednio 115 i 136 KM.
Standardowy Outlander jest oferowany z kolei z 2.5-litrowym silnikiem Nissana.
Na ten moment, Mitsubishi Vision Ralliart to spore rozczarowanie. Choć pytanie brzmi, jaki silnik i napęd kryją się pod tym szerokim bodykitem. Być może dowiemy się tego po 16 stycznia, kiedy samochód trafi już na stoisko podczas Tokyo Auto Salon.