Wiemy jak wygląda nowe MG HS. W Chinach jeździ już... od dwóch lat

Nowe MG HS zbliża się wielkimi krokami i wszystko wskazuje na to, że będzie wizualnie ciekawe. Ale... możecie już mu się przyjrzeć, bo samochód już jeździ po drogach.

Póki co nowe MG HS możemy obejrzeć tylko na ciemnych zajawkach. Tak jak w naszym wczorajszym artykule. Zrobiliśmy jednak małe sprawdzenie i okazuje się, że chińsko-brytyjska firma pokazała już ten model na rynku. Oczywiście, różnić się będą pewne elementy, ale możemy spodziewać się właśnie tego nadwozia, tylko z innymi detalami. Co widać na zdjęciu otwierającym.

Nowe MG HS to Roewe RX5/D5X

To nie będzie pierwszy taki przypadek. Chińska marka Roewe, będąca dalekim krewnym brytyjskiego Rovera, często stanowi „bazę” dla modeli oferowanych na rynkach eksportowych jako MG. Wiedzą to zwłaszcza w Wielkiej Brytanii. W przypadku nowego HS-a modelem „bazowym” będzie Roewe RX5 trzeciej generacji, lub jego hybrydowa wersja D5X. Samochód zadebiutował na rynku w marcu 2022 roku.
Jak widzicie, samochód ma nieco inny przód. Nowe MG HS będzie miało zmieniony zderzak z atrapą nawiązującą do innych modeli marki znanych w Europie. Natomiast wąskie, trójkątne reflektory mają identyczny kształt i nawet sekcje świateł LED.

Nowe MG HS Roewe D5X. Zderzak i klamki będą inne

Ta sama jest linia boczna z mocnym przetłoczeniem tylnego błotnika, identyczne są też felgi. Roewe i MG mają też wspólne takie drobiazgi jak detal na łączeniu przedniego błotnika i drzwi. Gdy przyjrzycie się tylnym światłom, to sygnatura świetlna jest identyczna. Roewe RX5/D5X ma inny tylny spoiler nad szybą. Zmieniony jest również tylny zderzak. No i MG nie ma chowanych klamek.

Wymiary auta to 4700/1890/1664 mm, a rozstaw osi wynosi 2765 mm.

Lampy mają nawet tę samą sygnaturę świetlną

Chińska propozycja napędzana jest jednym z trzech silników. Dostępne jest klasyczne 1.5 Turbo o mocy 191KM, z siedmiobiegową przekładnią DCT. Oprócz tego oferowane są dwie hybrydy. Roewe eRX5 dysponuje plug-inem łączącym silnik 1.5 Turbo z jednostką elektryczną. Ta pierwsza ma 188 KM, a druga aż 245 KM. 10-biegowy automat przenosi moc na koła, a przyspieszenie do 100 km/h wynosi 6,9 sekundy. Z kolei Roewe D5X korzysta z klasycznej hybrydy. To zmodyfikowana jednostka, która w Europie pojawiła się w MG 3. Mamy więc silnik 1.5 o raz „elektryka”. Tyle że nowe MG HS może dysponować mocą 208 KM.

Które z tych jednostek trafią do europejskiego modelu, przekonamy się 11 lipca. Ale już możecie się przyjrzeć, jak ten samochód może wyglądać.

Czy europejski model będzie miał to samo wnętrze?