Porsche Taycan Turbo S 2025 jest najszybszym modelem marki pod każdym kątem. Ma do 952 KM, ładuje się ekspresowo
Choć wygląda, jakby się niemal nie zmieniło, to w praktyce oferuje ogromny przekrój nowości. Przede wszystkim Porsche Taycan Turbo S 2025 stało się najszybszym i najmocniejszym modelem w historii marki. I nie chodzi tutaj tylko o osiągi, a także o prędkość ładowania.
Poprzeczka znowu idzie do góry - i znowu podnosi ją marka z Zuffenhausen. Przed Wami ich flagowy elektryk w całkowicie nowym wydaniu. Taycan na rok modelu 2025 zyskał szereg zmian, które kryją się głównie pod nadwoziem. Stylistyka tego modelu nie przeszła rewolucji - jedynie delikatnie ją odświeżono. Swego rodzaju "autografem" będzie tutaj z kolei Porsche Taycan Turbo S, które oferuje teraz 952 KM i osiąga setkę w nieco ponad 2 sekundy!
Porsche Taycan 2025. Co tu się zmieniło?
Skupmy się najpierw na wyglądzie zewnętrznym tego modelu. Pas przedni wyróżnia nowy zderzak (nieco bardziej kanciasty) i zmodyfikowane matrycowe światła. Z tyłu także minimalnie zmienił się kształt zderzaka, a wśród opcji znajdziemy niebieski napis Porsche. Poza tym w gamie Taycana debiutują nowe lakiery i wzory felg.
W Europie w ofercie pozostają trzy wersje nadwoziowe: Taycan, Taycan Sport Turismo i Taycan Cross Turismo. W USA zrezygnowano z usportowionego kombi na rzecz podniesionej wersji.
Zaglądając do wnętrza także poczujecie się znajomo. Porsche skupiło się głównie na oprogramowaniu, które jest unowocześnione i ułatwia obsługę multimediów. W szczególności dotknęło to ekran po stronie pasażera, ułatwiając mu zarządzanie dostępnymi treściami.
Na kierownicy standardowo znajdziemy przełącznik trybów jazdy, zaś w wersjach z większym akumulatorem, a także w wariantach z pakietem Sport Chrono, jest tu dodatkowy przycisk uruchamiający funkcję push-to-pass. Oddaje ona w ręce kierowcy nawet kilkaset koni mechanicznych na kilka sekund, ułatwiając wykonanie manewru wyprzedzania.
Pięknym smaczkiem jest nowa tapicerka w pepitę, którą znajdziemy w standardowym wyposażeniu. To świetne nawiązanie do historii marki i ciekawy detal we wnętrzu tego samochodu.
Porsche Taycan Turbo S 2025 zgarnęło scenę, ale we wszystkich wersjach nie brakuje zmian mechanicznych
Przede wszystkim Porsche postawiło na dwa całkowicie nowe akumulatory. Standardowa wersja oferuje teraz 89 kWh brutto (83,6 kWh netto) pojemności, a model Performance Battery Plus 105 kWh brutto (98,6 kWh netto). Już te wartości pokazują, że zasięg tutaj wzrośnie - a to dopiero początek zmian.
Drugą kluczową nowością jest zwiększenie mocy ładowania. Do granic możliwości wykorzystano tutaj architekturę 800V, zapewniając moc ładowania sięgającą 320 kW. Dzięki temu od 10 do 80% naładujemy się w 18 minut, a to już jest całkiem przyjemny wynik.
Z kolei ściągając nogę z gazu załączymy efektywniejszą rekuperację. Wcześniej pracowała ona z mocą 290 kW, teraz jest to 400 kW. Samochód dłużej wykorzystuje też rekuperację do głównego hamowania - dopiero przy przeciążeniu sięgającym 0,497g załączają się klasyczne klocki i tarcze.
Tylny silnik jest mocniejszy, a cały układ napędowy wydajniejszy
Wzmocniono go o 109 KM, co odczujemy w każdej wersji, gdyż nawet bazowy Taycan z napędem na tylną oś oferuje 483 KM, zaś nowa wersja Turbo S aż 952 KM i 1100 Nm! W efekcie ten pierwszy model osiąga setkę w 4,8 sekundy, zaś flagowy - w zaledwie 2,4 sekundy.
Aby poradzić sobie z taką mocą, Taycan dostał nowe adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, znane już z nowej Panamery - Porsche Active Ride. To w połączeniu z innymi układami, takimi jak PASM, czy z wektorowaniem momentu obrotowego ma być gwarancją świetnego prowadzenia.
Porsche Taycan 2025 dostępne jest w Polsce od 489 tys. zł, Taycan 4S od 558 tys. zł, Taycan Turbo od 809 tys. zł, a Taycan Turbo S od 969 tys. zł. Ceny modeli Cross Turismo zaczynają się od 547 tys. zł (Taycan 4 Cross Turismo), 583 tys. zł (Taycan 4S Cross Turismo), 815 tys. zł (Taycan Turbo Cross Turismo) i 966 tys. zł (Taycan Turbo S Cross Turismo). Dla modeli Sport Turismo przyjęto ceny bazowe – 494 tys. zł (Taycan Sport Turismo), 563 tys. zł (Taycan 4S Sport Turismo), 814 tys. zł (Taycan Turbo Sport Turismo) i 974 tys. zł (Taycan Turbo S Sport Turismo).