Sharp LDK+. Pierwszy samochód marki sprzętu AGD nawet nie ukrywa, że jest "przedłużeniem domu"
Pierwszy samochód japońskiej marki sprzętu domowego ma częściowo ma być "przedłużeniem Waszego mieszkania". Dosłownie i w przenośni.
Sharp od dłuższego czasu ma ambicje wejść w segment motoryzacyjny. Uznana firma produkująca wszystko od telewizorów, aż po oczyszczacze powietrza i układy klimatyzacji, jest coraz bliżej swojego pierwszego seryjnego samochodu. A może raczej... mieszkania na kołach? Sharp LDK+ zadebiutuje w swojej koncepcyjnej formie na Tokyo Mobility Show, a firma już teraz uchyliła rąbka tajemnicy, jeśli chodzi o koncepcję, w którą stronę motoryzacji chce iść.
Sharp LDK+ oferuje wiele, jeśli chodzi o rozrywkę
Wiecie, jak rozwinąć nazwę tego modelu?
W Japonii oznaczenie "LDK" bardzo często spotkacie w ogłoszeniach o... nieruchomościach. LDK oznacza bowiem "Living-Dining-Kitchen", czyli to co w polskich ogłoszeniach jest "salonem z aneksem kuchennym".
Motoryzacyjny debiut Sharpa przyjął więc formę minivana, który jest, no właśnie, przestrzenią do życia. Widać to też w otwierającej tekst grafice.
Auto z lewej strony (od chodnika, w ruchu lewostronnym) nie posiada słupka B. Tylne drzwi są przesuwane, przez co do wnętrza można się dostać w banalny sposób.
Z materiałów wynika, że fotel kierowcy i pasażera można odwrócić tyłem do kierunku jazdy, a konsolę środkową będzie można przekształcić w stolik. Z kolei tylna kanapa ma możliwość odsunięcia do tyłu, aby stworzyć przestrzeń "LD" - do życia i np. zjedzenia obiadu. Można będzie też obejrzeć film.
Co prawda w pierwszej wersji prototypu Sharp wyposażył auto w 65-calowy telewizor, ale teraz postawił na projektor oraz rozkładany ekran.
Samochód wyposażono też w platformę AIoT marki. Pozwala to w pełni zintegrować samochód z "resztą sprzętów domowych". Tak, Wasz samochód może być połączony z lodówką, klimatyzatorem, czy telewizorem. A nawet zmywarką. Oczywiście, wyposażony jest w moduł AI, który ma uczyć się Waszych przyzwyczajeń i upodobań. Elektryczny minivan wspiera technologię V2H, czyli bateria może służyć jako źródło energii dla domu.
Technologia z Tajwanu
Tu nic się nie zmieniło. Za stronę motoryzacyjną tego przedsięwzięcia odpowiada inna firma, która dopiero uczy się motoryzacji. Ale to tajwański gigant technologiczny Foxconn. Sharp LDK+ bazować będzie na platformie Modelu A, czyli minivana tajwańskiej firmy. Ten jednak przez najbliższe dwa lata również pozostanie prototypem. Dlatego na razie nie wiemy nic więcej o zastosowanych technologiach.
O tym, ile z zapowiedzi Sharpa stanie się rzeczywistością, dowiemy się niedługo podczas tokijskiej imprezy.


