Volkswagen Passat ePro wzbudzi Wasze pożądanie. Jest nowym hybrydowym sedanem za niewielkie pieniądze

Volkswagen Passat ePro ma wszystko, czego byście chcieli - dynamiczny wygląd, klasyczne nadwozie i oszczędny napęd.

Istnieje spora szansa, że tęsknicie za klasycznym Passatem w wydaniu sedan. Najnowsza generacja pożegnała się z takim nadwoziem, a powód jest banalnie prosty: słabnące zainteresowanie. Coraz mniejsze grono osób przyciągają auta z trójbryłowym nadwoziem. Na drugim końcu świata jest jednak nieco inaczej, a Volkswagen Passat ePro to idealny przykład. Jest tutaj czego pozazdrościć.

Chiński model korzysta z odświeżonego języka stylistycznego, oferuje podświetlane logotypy i zachowuje klasyczną sylwetkę nadwozia. Różnice widoczne są także w wymiarach. Passat dostępny na rynku chińskim ma aż 5,02 m długości, 1,85 m szerokości i 1,49 m wysokości, a jego rozstaw osi to 2,87 m. Dla porównania, europejski odpowiednik ma 4,92 m długości i minimalnie krótszy rozstaw osi.

Volkswagen Passat ePro to klasyczny sedan z czymś, co niebawem dostaniemy w Europie

Wariant ePro to nowość w gamie chińskiej wersji tego modelu i odpowiedź na potrzeby klientów. Mowa tutaj o pierwszym w tej rodzinie modelu plug-in hybrid. Układ napędowy łączy silnik 1.5 TSI EVO II (EA211) o mocy 129 KM z jednostką elektryczną generującą 197 KM. Zestaw uzupełnia bateria trakcyjna o pojemności 22 kWh. Producent deklaruje łączny zasięg na poziomie 1300 km oraz możliwość pokonania 150 km wyłącznie z użyciem energii elektrycznej w cyklu CLTC.

Wnętrze zyskało kierownicę, która będzie niebawem we wszystkich nowych europejskich Volkswagenach

Kabina Passata ePro także przeszła garść zmian. Przede wszystkim mamy tutaj aż trzy ekrany. Główny, centralny wyświetlacz ma przekątną 12,9 cala. Cyfrowe zegary przed kierowcą mają 10,3 cala, natomiast pasażer z przodu otrzymuje dodatkowy ekran pełniący funkcję modułu rozrywkowego.

Volkswagen Passat ePro wnętrze

Warto też zwrócić uwagę na dwuramienną kierownicę. Taka sama występuje w prototypowym Volkswagenie ID. Cross, a niebawem zyska ją także ID. Polo (debiut lada chwila) i odświeżone ID.3 i ID.4. Ten drugi model najprawdopodobniej zmieni nazwę na ID. Tiguan.

Niemcy wbrew pozorom wciąż dobrze radzą sobie w Chinach

Volkswagen Passat produkowany przez SAIC-Volkswagen utrzymuje silną pozycję rynkową. W okresie od stycznia do października 2025 roku sprzedano 187 807 egzemplarzy. Wynik ten pozwala modelowi utrzymać status najlepiej sprzedającego się auta klasy średniej wśród marek joint venture.

We wrześniu chiński Passat przeszedł zmianę generacyjną i otrzymał nową nazwę Passat Pro (dla wersji sedan, produkowanej przez SAIC).

Cena jest mocnym atutem tego samochodu. Volkswagen Passat ePro należy do stosunkowo przystępnych samochodów

Sprzedaż Passata ePro rozpocznie się w przyszłym roku. Ceny nie zostały jeszcze ujawnione, jednak dla odniesienia aktualny Passat Pro kosztuje 180-190 tys. juanów, czyli około 92 tys. zł według aktualnego kursu.