MX Speedster był szalony i wirtualny, ale powstanie naprawdę
Dwa lata temu zobaczyliśmy szalony render na bazie Mazdy MX-5. Teraz firma Xenex wprowadza MX Speedster - jego prawdziwą wersję. I też ma V8!
Wszyscy w redakcji uwielbiamy Mazdę MX-5. Nawet Ci z nas, którzy się do niej nie mieszczą. Z jakichś powodów lubimy też ideę speedsterów - szalonych projektów aut bez dachu oraz przedniej szyby. Dlatego firma tuningowa Xenex zrobiła nam nie lada prezent informując, że wdrażają do produkcji MX Speedster - samochód, który powstał dwa lata temu na komputerze, kusząc sportową linią, poszerzeniami i nowymi lampami LED, zamiast podnoszonych "oczek", charakterystycznych dla MX-5 NA.
Czym będzie MX Speedster?
Projekt powstał w 2020 roku, w głowie Kasima Tlibekowa, niezależnego artysty i miłośnika motoryzacji. Sportowa Mazda MX-5 pierwszej generacji, z silnikiem V8, wywołała spore zamieszanie w motoryzacyjnym internecie.
Zdjęcia dotarły też do firmy tuningowej Xenex, której projekt bardzo się spodobał. Teraz gotowe są formy nadwozia i opracowana nowa struktura, na której opierać się będzie MX Speedster.
Auto dostępne będzie w trzech wersjach. Podstawowa korzystać będzie z układu napędowego "dawcy". Dostanie tylko wyczynowe zawieszenie, hamulce Wilwood, nowe felgi oraz wspomniany bodykit. Całość będzie lżejsza o 113 kg, co w połączeniu z poprawionymi właściwościami jezdnymi powinno dać mnóstwo frajdy.
Dla tych, którym to za mało, jest MX Speedster S. W tym wypadku mamy te spory wzrost mocy, dzięki sprężarce firmy Fastforward Superchargers. W tej odmianie ważący około 900 kg speedster ma 203 KM. A to już całkiem niezły stosunek mocy do masy.
Ale ale, jest też MX Speedster RS. To odmiana najbliższa wirtualnemu projektowi. Xenex poszedł na całość i zamiast silnika 1,6, pod maskę trafiła V8-ka. Nie muszę chyba nawet mówić, że to amerykański LS od General Motors. Nie wiemy, o ile wzrosła masa, ale za to moc sięga 355 KM przy 6800 obr/min. Według producenta, taki speedster staje się już poważnym graczem na torze.
Niestety nie mamy żadnej informacji na temat tego, ile kosztują poszczególne wariacje na temat MX-5-ki i czy bazę trzeba dostarczyć samemu. Więcej szczegółów poznamy pewnie wiosną, kiedy ma być ukończony pierwszy egzemplarz MX Speedstera.