Do Europy prosto z Azji. Elektryczna Cupra będzie produkowana w Chinach

Cupra Tavascan będzie drugim elektrycznym autem marki i pierwszym samochodem koncernu, który trafi do Europy prosto z Chin. Ta decyzja może być sporym zaskoczeniem - tym bardziej, że hubem dla elektrycznych aut zbudowanych na platformie MEB jest zakład w Zwickau.

Tego jeszcze nie grali. Po raz pierwszy auto z grupy Volkswagena przyjedzie do Europy prosto z Azji - a dokładniej z Chin. Cupra Tavascan będzie produkowana w nowej fabryce w Anhui, która powstała przy współpracy z grupą JAC.

Skąd taka decyzja? Volkswagen ten krok argumentuje możliwościami technologicznymi i standardem oferowanym przez tę fabrykę. Ma on nie odbiegać od tego, co jest wyznacznikiem dla marki - a mowa tutaj o fabryce w Zwickau w Niemczech.

Cupra Tavascan

Cupra Tavascan dołączy więc do rosnącej rodziny aut, które do Europy trafiają z Chin

Niemiecki koncern nie jest pierwszym, który przeprowadza się z produkcją wybranych aut do Państwa Środka. Pionierem w tej kwestii było Volvo, które zaczęło wytwarzanie modeli S90 i XC60 właśnie w Chinach. Standard tych aut niczym nie różni się od tego, co dociera do klientów z innych fabryk.

W Chinach produkuje także Tesla (Model 3 w Szanghaju), BMW (iX3, wspólnie z grupą Brilliance) i Renault (Dacia Spring). Cupra Tavascan będzie więc kolejnym dużym graczem, lokującym produkcję kluczowego modelu właśnie w Azji.

Cupra Tavascan została zapowiedziana w 2019 roku, ale do salonów trafi dopiero za kilkanaście miesięcy

Mowa tutaj o aucie, które zbudowano w oparciu o platformę MEB. Jest to nic innego jak bliźniak Volkswagena ID.5, z którym łączyć go będzie wiele cech - w tym charakterystyczna sylwetka nadwozia. Doskonale prezentują ją rysunki patentowe, które pojawiły się w sieci kilka miesięcy temu.

Cupra Tavascan

Początkowo dostaniemy tutaj najmocniejszy wariant, korzystający z akumulatora o pojemności 77 kWh. 299 KM trafi tutaj na wszystkie cztery koła. Mówimy więc o bliźniaku Skody Enyaq Coupe RS i Volkswagena ID.5 GTX. Zasięg sięgnie 500 kilometrów, a sprint do setki zajmie 6,7 sekundy.

Docelowo oferta stanie się znacznie szersza. Zobaczymy tutaj warianty z mniejszymi akumulatorami i słabszymi silnikami. Dla Cupry będzie to jeden z najważniejszych modeli w ofercie. SUV-y stają się motorem napędowym dla każdego producenta, a popularność Formentora pokazuje, że stylistyka hiszpańskiej marki idealnie działa na klientów.