Polacy za własną kasę najchętniej biorą Dustera. Czyli wiedzą, co dobre

Choć czołówka sprzedaży w Polsce to Skoda Octavia i Toyota Corolla, to jednak prawdziwym zwycięzcą jest inne auto. To Dacia Duster.

W Polsce klienci indywidualni to zaledwie 30% sprzedaży nowych samochodów. Całą resztę pompują floty i firmy, które wybierają bardzo specyficzne samochody. To dzięki nim Skoda Octavia i Toyota Corolla zajęły pierwszą i drugą pozycję w kategorii sprzedaży w Polsce. Dacia Duster

Prawdziwym zwycięzcą jest jednak inne auto

Spójrzmy więc na to, co przeciętny Polak kupuje w salonie samochodowym. IBRM Samar wyciągną szczegółowe statystyki, które niektórych mogą zaskoczyć. Tutaj lider jest tylko jeden i należą mu się wielkie brawa. Dacia Duster podbiła serca klientów indywidualnych i wcale nas to nie dziwi. Dlaczego?

Dacia Duster

Przede wszystkim druga generacja tego auta jest o niebo lepsza od poprzednika. Wygląda atrakcyjnie, zarówno z zewnątrz jak i w środku. Plastikami nie rozpieszcza, ale za to projekt deski jest ciekawy dla oka. Do tego nie brakuje tutaj świetnego wyposażenia. Automatyczna klimatyzacja? Bardzo proszę. Podgrzewane fotele? Są. Dostęp bezkluczykowy? Jak najbardziej. Kamery 360 i system multimedialny? Także.

W efekcie Dacia Duster staje się po prostu najrozsądniejszą i najlepszą propozycją. Dobrze jeździ, ma duży prześwit i sprawny napęd na cztery koła. Kufer także jest przepastny, a miejsca z tyłu nie brakuje.

Co więcej, sprzedaż Dustera rośnie

I to drastycznie, bowiem w 2019 roku sprzedano o 74% więcej Dusterów niż rok wcześniej. 9140 sztuk w przypadku klientów indywidualnych to świetny wynik, który zasługuje na pochwałę.

Dlaczego cieszy nas fakt, że Dacia Duster cieszy się taką popularnością? To proste. Ten samochód oferuje naprawdę wszystko, czego potrzeba do szczęścia. Do tego nie jest nudny. Drugie wcielenie SUV-a Dacii naprawdę może się podobać, zwłaszcza w jednym z jaśniejszych kolorów. Wszystko to dostajemy z kolei w rewelacyjnej cenie. Aktualnie gama Dustera zaczyna się od bazowego wariantu za 41 900 zł, ale to nie ona była ulubieńcem Polaków.

Dacia Duster

Wybieramy najdroższy wariant

Niespodzianka? Jak się okazuje klient indywidualny w Polsce bierze od razu "full wypas". Zatankowane wyposażeniem pod korek Dustery najczęściej opuszczają salon z silnikiem benzynowym 1.3 TCe (wcześniej 1.2 TCe). Teraz ofertę zasila litrowa benzyna TCe 100, która będzie dostępna także w wersji zasilanej LPG. A to z pewnością przyciągnie kolejnych klientów do marki.