KIA stworzyła samochód, który zawstydza wiele marek. Jest odlotowy

Wygląda niczym płaszczka i ma zaskakująco dużo przeszklenia. Przed Wami KIA, która nie tylko zapowiada nowy flagowy model. Ma też inną rolę.

  • KIA Vision Meta Turismo to nowy projekt koreańskiej marki
  • Stworzono go po to, aby pokazać dalszy kierunek rozwoju designu tej marki
  • Koreańczycy traktują go także jako "prezent urodzinowy"

KIA Stinger była bez wątpienia jednym z najlepszych i najciekawszych samochodów w historii tej marki. Jednocześnie można ją nazwać przełomową konstrukcją. Koreańczycy zainwestowali w najlepszych ludzi, aby stworzyć realną konkurencję dla niemieckich samochodów z segmentu premium.

Wiele osób zachwyciło się tym samochodem, nie tylko ze względu na jego wygląd, ale także z powodu świetnych silników i doskonałych właściwości jezdnych. Nie wystarczyło to jednak do osiągnięcia wielkiego rynkowego sukcesu. Wysoka cena i specyficzne pozycjonowanie tego samochodu przełożyło się na przeciętne wyniki sprzedaży.

Nikt jednak tego samochodu nie nazywa "porażką". Wręcz przeciwnie - dla koreańskiego producenta jest to raczej doskonała lekcja. Teraz chcą ją wykorzystać, aby potencjalnie opracować nowy model. Ma być pozycjonowany jak Stinger, ale niestety nie uświadczycie w nim już silnika spalinowego.

KIA Vision Meta Turismo to swego rodzaju "eksperyment", który pokazuje w jakim kierunku może pójść ten projekt. To jednocześnie prezent marki na jej osiemdziesiąte urodziny. Bez wątpienia jest intrygujący, ale zarazem także bardzo kontrowersyjny.

KIA Vision Meta Turismo dzieli wyglądem. Ma ciekawą sylwetkę i nietypowy design

Koreański producent postawił tutaj na bardzo płaską i smukłą sylwetkę. Jedyny samochód, który w pewnym sensie oferuje podobne proporcje, to nadchodzący projekt Hondy z rodziny Zero. Jest to także kolejny krok w rozwoju bryły, którą zasłynęła Toyota Prius.

KIA Vision Meta Turismo 2026

Jej wybór jest dość oczywisty - chodzi o aerodynamikę. Tutaj dodatkowo to wszystko "upiększono" bardzo specyficznie narysowanym pasem przednim i tylnym. Nie brakuje też przeszklenia - obecnego niemal wszędzie, włącznie z dachem.

KIA w studyjnym modelu może bawić się formą kokpitu, aczkolwiek do tej pory wszystkie prototypy zyskiwały szereg rozwiązań ze swoich koncepcyjnych pierwowzorów. Tutaj postawiono na ideę podzielenia deski rozdzielczej na część dla kierowcy i pasażera. Czy taka koncepcja trafi do produkcyjnych modeli? To nie jest wykluczone.