"A jednak się różni!" Nowa Mazda 2 Hybrid "odjeżdża" od Yarisa

Po dwóch latach od debiutu, Mazda 2 Hybrid przechodzi lifting. Teraz będzie ją można łatwiej odróżnić od Toyoty Yaris. To niewielkie, ale miłe zmiany.

Inżyniera emblematowa, którą zastosowała Mazda w przypadku hybrydowej "dwójki" była zaskakująca. Samochód różnił się faktycznie wyłącznie emblematami. Poza tym samochód był identyczny jak Toyota Yaris. Nowa Mazda 2 Hybrid na rok 2024 przeszła delikatny lifting. Zdecydowanie łatwiej będzie ją odróżnić od "oryginału".

Nowa Mazda 2 Hybrid 2024 - troszkę się przytyło

W nowej, hybrydowej Maździe postawiono na atrapę, która mocno nawiązuje do pozostałych modeli marki. To bardzo dobry ruch, mający "zintegrować" model z resztą gamy. Na niektórych zdjęciach auto wygląda bardzo dobrze. Jest nowy front (a w zasadzie sam zderzak i atrapa), bardziej widać że to Mazda. Ale gdy spojrzymy od frontu, to "przytyło się" temu Yarisowi. Zmodernizowany wlot powietrza mocno poszerza japońskiego hatchbacka, jakby potrzebował przejść na dietę.

Mazda 2 Hybrid

Zmiany pojawiły się również z tyłu. Tutaj Mazda wyróżniać się będzie brakiem czarnej blendy pomiędzy tylnymi lampami. W Yarisie wewnętrzna część lamp płynnie przechodzi w listwę w logo, a Mazda 2 Hybrid ma niemal całą klapę w kolorze nadwozia. I też nie wygląda to bardzo źle.

Uzupełnieniem zmian z zewnątrz są felgi o wzorach typowych dla producenta z Hiroshimy (16 lub 17 cali, w zależności od wersji wyposażenia).

Mazda 2 Hybrid przejdzie również modernizację wnętrza. Tu jednak podąży drogą Toyoty. Innymi słowy otrzymamy dokładnie to, co w zmodernizowanym Yarisie. Samochód dostanie nowy system multimedialny, cyfrowe zegary (na ekranie o przekątnej 12,3 cala). W topowej specyfikacji Homura Plus dostaniemy panoramiczne okno dachowe, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz wyświetlacz HUD.

Co ciekawe, auta będą teraz bardziej zróżnicowane silnikowo. O ile Toyota Yaris otrzyma nową generację hybrydy 1.5 o mocy 130 KM, to Mazda 2 Hybrid pozostanie przy dotychczasowej jednostce. Ma ona 116KM i 169 Nm. Mimo to i tak otrzymamy (jak na miejskie autko) całkiem przyzwoite osiągi i niskie zużycie paliwa.

Odświeżona Mazda 2 w wersji hybrydowej może okazać się teraz również tańszą alternatywą dla Toyoty. Przy okazji, zobaczymy czy w związku z tym na europejski rynek trafi również Mazda 2 po liftingu. Ta druga Mazda 2, bez hybrydy i całkowicie "własna".