Omoda 5 Hybrid szykuje się do debiutu w Polsce. Będzie więcej mocy, ale potrzebujecie gniazdka

Na polski rynek wjeżdża Omoda 5 Hybrid. Ta wersja będzie bez wątpienia bardzo atrakcyjna z punktu widzenia klientów. Wszystko za sprawą mocy i wydajności.

  • Omoda 5 Hybrid dołączy w tym roku do oferty tego modelu
  • Mówimy tutaj o hybrydzie plug-in
  • Moc będzie dość wysoka

Jeszcze w tym roku ofertę chińskiej marki uzupełni wariant, który może rzucić cień na obecnie stosowany silnik 1.6 T-GDI. Omoda 5 Hybrid ma szansę stać się kluczowym modelem w gamie tej marki. Dlaczego? Przede wszystkim dostaniemy tutaj znacznie więcej mocy i niższe zużycie paliwa. To wszystko nie powinno wiązać się z drastyczną podwyżką ceny.

Jaką specyfikację będzie mieć nowa hybryda i ile może kosztować? Zobaczcie sami.

Omoda 5 Hybrid, zajedzie dalej na prądzie, ale gniazdko będzie niezbędne

Co prawda chińska marka nie odkrywa jeszcze wszystkich kart, aczkolwiek specyfikacja napędu powinna być zbliżona do Jaecoo 7. Oznaczałoby to akumulator o pojemności 18,3 kWh i ponad 260 KM mocy.

Sercem tego samochodu jest silnik 1.5 T-GDI, który współpracuje z przekładnią 3DHT. Taki zestaw powinien zapewnić nam dobre osiągi, niskie zużycie paliwa i około 80-100 kilometrów na prądzie.

Omoda 5 Hybrid

Minusem jest oczywiście konieczność ładowania. Tu pojawia się więc dość kluczowe pytanie - dlaczego Chińczycy nie stawiają na klasyczną hybrydę, którą mają w swojej ofercie. Ebro S400, czyli Chery Tiggo 4, w Hiszpanii debiutuje z klasycznym układem HEV. Tutaj silnik 1.5 jest wolnossący i pracuje w cyklu Atkinsona. Jednostka elektryczna zapewnia ponad 200 KM, a moc systemowa to 211 KM.

Dużym plusem jest niezależność od punktów ładowania oraz, oczywiście, niższa cena. Pozostaje więc liczyć na to, że Chery Tiggo 4 pojawi się w Polsce i zyska właśnie taki napęd. To może być kluczowa dla wielu osób wersja napędowa.

Obecnie w gamie Omody są dwa modele

Obok Omody 5 pojawiła się duża Omoda 9. Z kolei Jaecoo póki co trzyma się tylko modelu oznaczonego cyfrą 7, aczkolwiek niebawem dołączy do niego mniejszy crossover - Jaecoo 5. Chery ma zaś dwa modele - Tiggo 7 i Tiggo 8. Sporo modeli zazębia się więc wymiarami i pozycjonowaniem, aczkolwiek według koncernu, który zarządza tymi trzema markami (Chery), są to samochody skierowane do zupełnie innych grup odbiorców.