Toyota Yaris GR od 143 900 zł w Polsce. Do naszego kraju trafi 300 aut

Toyota Yaris GR już niebawem trafi na nasz rynek. Ten unikalny hothatch nie będzie tani, ale zaoferuje niespotykane właściwości jezdne.

Japończycy co chwilę nas zaskakują. Nie dość, że ich auta zaczęły wyglądać, to jeszcze oferują fantastyczne możliwości. Toyota Yaris GR jest bez wątpienia jedną z największych rynkowych niespodzianek. Ile kosztuje i co trzeba będzie zrobić, aby kupić ją w Polsce?

Toyota Yaris GR

Toyota Yaris GR - od 143 900 zł

W tej cenie dostaniemy bazowy wariant Dynamic, który zaoferuje takie solidne wyposażenie. Znajdziemy tutaj sportowe fotele, kompozytowy dach (CFRP) i bezkluczykowy dostęp. Pojawi się także system multimedialny Toyota Touch 2 z 8-calowym ekranem i obsługą DAB oraz 18-calowe felgi. Te zostaną obute w opony Dunlop SP Sport MAXX 050.

Droższy wariant to wersja Dynamic+VIP. Tutaj za 154 900 zł dostaniemy lepszy system multimedialny (Toyota Touch 2 Go), nagłośnienie JBL, wyświetlacz HUD, system monitorowania martwej strefy i czujniki z przodu oraz z tyłu.

Najbardziej interesujący jest jednak wariant Dynamic+Sport za 162 900 zł. Do wymienionego wcześniej wyposażenia dorzuca mechanizm różnicowy LSD Torsen z przodu i z tyłu oraz 18-calowe kute felgi z oponami Michelin Pilot Sport 4S. W wersji Sport pojawi się też wzmocniona dolna osłona silnika.

Ciekawostka - z listy wyposażenia topowego wariantu znika rozpórka. Nadwozie jest na tyle sztywne, że postanowiono wyrzucić ten element.

W każdej wersji jest tylko jedna opcja: lakier metalizowany. Czarny kosztuje 2000 zł, zaś biały perłowy i czerwony specjalny 2900 zł.

Do Polski trafi tylko 300 aut

Tyle przewidziano z łącznej puli aut. W tym roku nad Wisłę dojadą 82 samochody, przy czym w większości będą to pojazdy demonstracyjne dla dealerów i importera. Zamówienia można składać od 4 maja - wtedy też ruszy cały proces rezerwacji aut. Produkcję przewidziano na sierpień, zaś pierwsze dostawy to najwcześniej październik bieżącego roku.

Toyota Yaris GR - 3 cylindry i 261 KM

Samochód ten zaskoczył wszystkich swoją specyfikacją. Choć Yaris GR wygląda jak 3-drzwiowy wariant tego auta, to tak naprawdę jest zaprojektowanym od podstaw samochodem, który bazuje na bardzo mocno zmodyfikowanej płycie podłogowej. Pozwoliło to na zastosowanie napędu na cztery koła oraz stworzenie specyfikacji, której próżno szukać u konkurentów. Warto dodać, że ta sama platforma ma też zagościć w nowym Subaru WRX STI.