Tak wygląda nowy Volkswagen T-Roc R. Oto wszystko, co chcecie o nim wiedzieć
Niemcy nie zwalniają tempa - i w dobie elektryfikacji nie rezygnują z szybkich spalinowych modeli. Volkswagen T-Roc R będzie odpowiednio głośny i zaskakująco szybki.
- Volkswagen T-Roc R zadebiutuje pod koniec przyszłego roku
- Nowe wcielenie tego modelu zachowa silnika 2.0 TSI (EA888)
- Ma on oferować 333 KM, nie zabraknie też napędu na cztery koła
Jeszcze kilka lat temu byliśmy niemal przekonani, że większość firm postawi kreskę na spalinowych autach z charakterem, stawiając na ich elektrycznych odpowiedników. Osiągów im nie brakuje, ale charakter jest już zupełnie inny, o cenie nie wspominając. Ostatnie miesiące pokazują jednak, że zrewidowane plany wielu producentów uwzględniają samochody z silnikami benzynowymi. Na przykład nowy Volkswagen T-Roc R zachowa jednostkę 2.0 TSI. Do tego będzie ona bardzo mocna - a właściwości jezdne nie powinny rozczarować.
Volkswagen T-Roc R 2027: 333 KM, 4MOTION, silnik 2.0 TSI EA888
Niemiecka marka potwierdziła specyfikację swojego nowego modelu. Co więcej, podczas jazd testowych w Lizbonie, w których wzięliśmy udział (kliknij tutaj, aby przeczytać test T-Roca), pokazano też zamaskowany egzemplarz. Nie ukrywa on jednak detali, które będą wyróżniały ten samochód.
Czego więc możemy oczekiwać? Przede wszystkim pas przedni będzie nieco agresywniej narysowany, choć zderzak mocno przypomina ten z wersji R-Line. Więcej zmian zaszło za to z tyłu, gdzie pojawił się nowy zderzak z delikatnym dyfuzorem i z czterema końcówkami wydechu. Nie zabraknie tutaj także wydechu przygotowanego przez firmę Akrapovič, co zadowoli wiele osób.
Wnętrze pozostaje tajemnicą, ale tutaj spodziewać można się jedynie nieco lepszych sportowych foteli i nowej tapicerki. Na większe zmiany nie ma co liczyć.
Najważniejsze jest to, co zadzieje się w układzie jezdnym
Volkswagen odrobił lekcje i wyraźnie poprawił Golfa R. Czerpiąc z tego doświadczenia mogą opracować naprawdę dobrze jeżdżący samochód. 333-konny silnik 2.0 TSI może tutaj dostać już układ miękkiej hybrydy - to potencjalnie będzie największa zmiana. Moc trafi na cztery koła za pośrednictwem skrzyni DSG (siedmiobiegowej), a zawieszenie zyska nowe sportowe nastawy.
Oficjalna premiera nowego Volkswagena T-Roca R odbędzie się w drugiej połowie przyszłego roku, a sprzedaż ruszy w trzecim, lub nawet w czwartym kwartale 2026 r. Chętni na taki model muszą więc uzbroić się w cierpliwość.


