Zeekr 003 celuje w Europę. Ten model ma stać się przebojem marki

Chińczycy bardzo mocno rozglądają się po Europie. Zeekr 003 przechodzi "u nas testy". Kompaktowy SUV ma być tu koniem pociągowym marki.

Chińczycy z Geely bardzo mocno naciskają na rozwój globalny marki Zeekr. W ostatnich czasach sporo o tym pisaliśmy i mamy kolejne dowody na to, że rynek europejski będzie ważnym "polem bitwy" na elektryczne samochody. Zeekr 003 będzie pierwszym, który trafi na Stary Kontynent. W sumie to już trafił - oto "oficjalne zdjęcia szpiegowskie" z zimowej Szwecji.

Zeekr 003. Co o nim wiemy?

Samochód chińskiej marki (której nazwa brzmi jakby ktoś drapał gwoździem po tablicy) będzie pozycjonowana dość wysoko w całej gamie koncernu Geely.

Kompaktowy, elektryczny crossover będzie prawdopodobnie konkurował z takimi samochodami jak Volkswagen ID.3, czy Megane E-Tech. Patrząc na wymiary, możemy się spodziewać około 4,4 metra długości i 2,7 metra rozstawu osi. A to parametry bardzo bliskie wspomnianych modeli.

Zeekr 003

Na zdjęciach widać, że samochód będzie miał "typową" bryłę samochodu w tym segmencie, ale z dość futurystycznymi detalami. Mocno "cięte" światła tylne wyglądają intrygująco, a z kolei wąskie paski LED-ów z przypominają pojazdy spod znaku Lynk&Co. To zresztą ten sam koncern. Podobnie jak Smart #1, który może okazać się "kuzynem" chińskiej konstrukcji. Wbrew, zazwyczaj rozbuchanym, technologicznym projektom chińskich marek, 003 będzie miał klasyczne lusterka, czy malutką wycieraczkę z tyłu. Innymi słowy, jest bardzo bliski produkcji seryjnej i nie zamierza "szokować" czymś więcej niż europejscy, czy japońscy producenci.

Na razie marka nie ujawniła jeszcze ani jednego szczegółu technicznego. Wiadomo tylko, że Zeekr 003 będzie opierał się na modułowej platformie SEA. Baterie może dostarczyć CATL i możemy gdybać, że większą z nich będzie Qilin o pojemności 86 kWh.

Zeekr 003

Patrząc na wymiary auta, możemy spodziewać się słabszych silników niż w dużych modelach. Wersja z jednym silnikiem może mieć do 272 KM - takie same parametry ma zarówno wspomniany wcześniej Smart, jak i Zeekr 001. Jeśli jednak ma konkurować z Volkswagenem i Renault, wersje około 150 - 200 KM będą wystarczające.

Zeekr 003 w wersji seryjnej najprawdopodobniej zadebiutuje w kwietniu podczas Shanghai Auto Show. Niedługo potem trafi do dealerów w Chinach. W Europie możemy się go spodziewać pewnie pod koniec roku.