Do Polski wjeżdża BYD Seal 6 DM-i Touring. To samochód, którego boi się Passat i Superb

Nie dość, że jest to praktyczne kombi, to jeszcze wygląda dobrze i ma bardzo wydajną hybrydę pod maską. We wrześniu w Polsce pojawi się BYD Seal 6 DM-i Touring. To model, na który warto zwrócić uwagę.

Na polski rynek wjeżdża chiński samochód, na który warto zwrócić uwagę. Przede wszystkim jest to produkt marki, która coraz mocniej zaczyna rozpychać się w Polsce - i nie gra w tej samej lidze, co inne marki z Państwa Środka. BYD Seal 6 DM-i Touring to praktyczne kombi klasy średniej, które już we wrześniu pojawi się w salonach.

Nowy model będzie bardzo ważny z wielu powodów. Przede wszystkim BYD aspiruje wyżej, niż większość firm z Chin. Rywalizacja z Volkswagenem Passatem, Skodą Superb czy nawet Toyotą Camry staje się realna. Firmy powoli zwracają uwagę na produkty tego producenta, ponieważ jakościowo nie odbiegają one od znanych samochodów.

BYD Seal 6 DM-i Touring namiesza za sprawą dwóch cech: wydajności napędu i ceny

Nowe kombi z Chin ma 4,85 metra długości i oferuje bagażnik o pojemności 670 litrów. Po złożeniu kanapy dostajemy zaś aż 1535 litrów do wykorzystania. Teoretycznie więc jest to naprawdę przestronna propozycja - choć na pełną ocenę trzeba poczekać do faktycznego kontaktu z tym modelem.

Ciekawostką będzie też napęd - znajdziemy tutaj wyłącznie hybrydę plug-in, tak jak i w mniejszym sedanie Seal 5 DM-i. Moc sięga tutaj 218 KM, a akumulator ma do 18 kWh pojemności. Pracująca w cyklu Atkinsona jednostka spalinowa 1.5 pełni głównie rolę generatora, choć może też przenosić moc na koła. System DM-i może pracować jako hybryda szeregowa, równoległa i szeregowo-równoległa, w zależności od potrzeb i zużycia energii.

BYD Seal 6 DM-i 2025 polska

Najważniejszym czynnikiem, który może zaważyć na popularności tego modelu, będzie cena. Spoglądając na ceny hybrydowych modeli tej marki zauważycie, że oferta modelu Seal 5 DM-i kończy się na kwocie 139 900 złotych, a SUV Seal U DM-i startuje od 169 900 złotych. Z kolei Volkswagen Passat eHybrid kosztuje 197 790 złotych, a Skoda Superb PHEV jest droższa od Passata o 10 000 złotych.

Obstawiam więc, że nowe kombi BYD wystartuje z poziomi 149 900 złotych w promocyjnej ofercie, lub 159 900 złotych w regularnej

To w zupełności wystarczy, aby "podciąć" konkurentów - i zdecydowanie utrudnić im życie. Czy będzie to więc nowy bestseller we flotach? Może nie od razu, ale z czasem ten model ma szansę przebić się do szerszego grona odbiorców. Warto dodać, że sedan, Seal 6 DM-i, też może wejść na polski rynek.