Ford Escape 2023. Czy tak będzie wyglądać Kuga? Są na to szanse
Oto zmodyfikowany Ford Escape 2023. Na razie ten kompaktowy SUV będzie w USA, ale tak może wyglądać odświeżona Kuga.
Nie jest żadną tajemnicą, że Kuga i Escape to bliźniacze auta, oferowane w Europie oraz w USA pod różnymi nazwami. Dlatego Ford Escape 2023 jest wyraźną informacją dotyczącą tego, w którą stronę pójdzie stylistyka Forda również na naszym kontynencie.
Ford Escape 2023 bliżej Mustanga
Największą zmianą w nowym Escape jest oczywiście front. Jest on nieco agresywniejszy niż dotychczas, z większą atrapą i nowymi przednimi lampami. Te mają w sobie coś z najnowszej generacji Mustanga. Przy okazji jest nieco bardziej spójny z linią stylistyczną amerykańskich Fordów. W wyższych wersjach dodatkowo reflektory połączono listwą LED, idącą przez całą szerokość auta. Podobny zabieg zastosowano przy liftingu Explorera na Chiny.
Z tamtego modelu nie wzięto natomiast wnętrza.
Ford Escape 2023 to wszystko to co znamy m. in. z Forda Focusa po liftingu. Cyfrowe zegary, fizyczny panel sterowania klimatyzacją oraz 13,2-calowy ekran systemu SYNC4. Na zdjęciach widać też nowe wzory tapicerek oraz wykończenia. W wyposażeniu znajdziemy oczywiście Aktywny tempomat, asystent prędkości jazdy (dopasowujący się do ograniczeń), wspomaganie hamowania przy cofaniu oraz fabryczną nawigację.
Niemalże bez zmian pozostały jednostki napędowe. Na rynku amerykańskim Ford Escape 2023 będzie miał jedynie "przypisane" silniki do wersji wyposażenia. Klienci będą mogli wybrać spośród czterech jednostek napędowych.
Bazową jest silnik 1.5 Ecoboost o mocy 182 KM, dostępny wyłącznie z napędem na przednią oś. Oprócz tego, w odmianie ST-Line (dokładniej ST-Line Select) znajdziemy 253-konny motor 2.0 Ecoboost. Ten dostępny będzie wyłącznie z napędem na cztery koła.
Gamę uzupełniają dwie jednostki hybrydowe, z silnikiem benzynowym o pojemności 2,5 litra. Obie mają 213 KM. Wersja HEV może mieć napęd na przód lub 4x4 i jest tradycyjnym układem hybrydowym.
Jest też wyłącznie przednionapędowy plug-in, który nie przeszedł znaczących zmian w stosunku do poprzednika. Mamy więc baterię o pojemności 14,4 kWh, co powinno pozwolić na przejechanie ponad 50 km bez ładowania.
W USA Ford Escape 2023 jest już dostępny. W Europie Kuga, zapewne niemalże niezmieniona zadebiutuje z lekkim poślizgiem, być może na początku przyszłego roku. Silnikowo pewnie również będzie podobnie - poza dwulitrowym turbo.