A oto nowy Ford Focus po faceliftingu. ST jest bardziej zielone. Jest też wielki ekran

Ford Focus po faceliftingu został zaprezentowany oficjalnie. Przód stał się agresywny, ekran większy, a Focus ST bardziej zielony. Jest nieźle.

Akurat, kompaktowy Ford zbliża się do czwartego roku produkcji, więc pora na zmiany. Ford Focus po faceliftingu będzie wyróżniał się więc nowym, znacznie bardziej agresywnym przodem oraz większą atrapą. Cechą charakterystyczną będą też światła LED w standardzie w każdej odmianie. Za dopłatą pojawią się aktywne, matrycowe światła z wycinaniem wiązki. Będą one korzystać z kamery umieszczonej w szybie, dopasowując też snop do krzywizny drogi. Tylne światła również się zmienią. Będą ciemniejsze i będą miały inną sygnaturę świetlną.

Nowością w modelu ST będzie lakier Mean Green. Teraz Ford Focus będzie mógł być w tym kolorze co Puma, albo Fiesta. Co ciekawe, materiały prasowe mocno wspominają o tym, że Focus zzieleniał, ale nic nie wspominają o dieslu. Możliwe, że wypadnie z oferty.

Ford Focus po faceliftingu

Ford Focus po faceliftingu straci benzynowe 1.5

Gama jednostek silnikowych w nowym Focusie obejmować będzie cztery silniki benzynowe oraz dwa diesle. Przy czym diesle to klasyczne 1.5 EcoBlue o mocy 95 oraz 120 KM, o czterech cylindrach. Ten mocniejszy może opcjonalnie zostać sparowany z ośmiobiegowym automatem.

Benzynowe jednostki to trzycylindrowe 1.0. Wszystkie. Dostępne są w trzech wariantach mocy: 100, 125 i 155 KM. Środkowa odmiana może występować w wersji zelektryfikowanej ("miękka hybryda") lub nie. Mocniejsza będzie wyłącznie z układem mHEV. Wspomagane silniki będą mogły występować z siedmiobiegową skrzynią automatyczną (bardzo dobra dwusprzęgłówka, taka jak ostatnio trafiła do Pumy).

We wnętrzu największą zmiana będzie debiut systemu multimedialnego SYNC4. Czyli większy ekran (13,2 cala przekątnej), z możliwością bezprzewodowych aktualizacji i takim samym interfejsem telefonów - Apple CarPlay i Android Auto. Z konsoli środkowej zniknęły też niestety przyciski sterowania klimatyzacją. Wszystko sterowane będzie przez ekran dotykowy.

Odmiana ST nie będzie miała wielu zmian. Jedynie otrzyma nowe fotele Ford Performance, które zadebiutowały w Fieście po liftingu.

Poprawiono również praktyczność samochodu. Ford Focus po faceliftingu, w wersji kombi otrzymał możliwość podzielenia przestrzeni bagażowej poprzez postawienie panelu podłogi. W powstałej wnęce znajdziemy łatwe do czyszczenia maty, które ułatwią przewożenie brudnych przedmiotów.